אחת מהצוללות בהן השתמש ברון הסמים פבלו אסקובר להבריח קוקאין נמצאה על ידי סוכני CIA לשעבר ליד חופי קולומביה, כך דווח ב"אינטרנשיונל ביזנס טיימס". סוחר הסמים הקולומביאני עשה שימוש בצוללות, שכל אחת מהן נשאה כ-2,000 ק"ג של סם מסוג קוקאין, על מנת להבריח סמים מארצו לפוארטו ריקו, וממנה הם הועברו בסירות מירוץ לעיר מיאמי ואז הופצו בכל רחבי ארה"ב. בשיא עוצמתו, ראש קרטל הסמים של מדיין הרוויח למעלה מ-450 מיליון דולר בשבוע במהלך שנות השמונים, וסיפק למעלה מ-80 אחוזים מכל הקוקאין שהופץ ברחבי ארה"ב.
מיקומה של אחת הצוללות אותר, על פי הדיווח, לאחר ששני סוכני CIA לשעבר, דאג לו ובן סמית', נלקחו לאתר על ידי אחד מעוזריו הבכירים של אסקובר, כחלק מתוכנית של ערוץ דיסקברי. הזוג שוחח עם גברים ונשים שנהגו להעמיס את הצוללות בקוקאין. לאחר שנלקחו לאחד האתרים שבו עגנו הצוללות, הם שלחו צוללנים על מנת לבצע חיפושים. אסקובר, שחייו תוארו בסדרה הפופולרית "נרקוס", נהרג ב-1993 לאחר שניסה להימנע ממעצר. החוקרים מעריכים כי הצוללת עשויה להכיל רמזים לגבי מיקום ההון החבוי שלו שמוערך בלמעלה מ-70 מיליארד דולר.
"העבודה שלי בסוכנות הייתה למצוא אנשים - למצוא את האנשים הרעים", אמר לו לעיתון "סאן". "אז יש לך תרחיש דומה כאן, אם יש משהו שמישהו רוצה לשמור בסוד, זה איפה שאני ובן מגיעים ומאירים אור", אמר המרגל האמריקאי לשעבר. בסרטון שהועלה ליו טיוב, הצוללנים נלקחים בסירה לאתר, שנתגלה לאחרונה לאחר שסופה הניעה את החולות על קרקעית הים, ואז מתחילים לבצע חיפושים מתחת למים. 
 

עם זאת, למרות שמצאו ארגז גדול והרבה מתכת, הם עוד לא מצאו רמז רציני לאתר שבו החביא אסקובר את ההון שלו, שהפך לאגדה מאז שהסגיר את עצמו לרשויות בקולומביה ב-1991. ברון הסמים, שנרשם כאדם השביעי הכי עשיר בעולם על ידי המגזין "פורבס" ב-1989, החביא חלק מההון שלו באתרים סודיים שמעולם לא אותרו, על פי הדיווחים. ב-2009, כ-8 מיליון דולר נתגלו במתחם חבוי שנבנה בג'ונגל ושהכיל מפעלי קוקאין.