לראשונה מאז ההכרה של נשיא ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל, נפגשו טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת הפורום הכלכלי בדאבוס. טראמפ אמר כי "ההחלטה על העברת השגרירות היא סופית", ואף ציין כי היא תעשה לפני המועד הצפוי. בתחילת דבריו התייחס טראמפ ליחסים המתוחים עם האו"ם. "אנחנו השקענו מיליארדים של דולרים. חלק מהמדינות מקבלות מיליונים וחלקן מיליארדים, קיבלנו הרבה יותר קולות משהערכנו בהצבעה על ירושלים, אבל אנחנו נותנים הרבה כסף למדינות שאפילו לא תומכות בנו. ישראל תמיד תמכה בארה"ב".



טראמפ התייחס גם לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר כי "יש כל כך הרבה הצעות שלום ושאלתי אנשים שמעורבים בהן האם דיברתם אי פעם על הכסף שאנחנו נותנים לפלסטינים והם אמרו לי 'לא'. אז אנחנו יכולים לדבר על זה. הם לא מכבדים אותנו ולא כיבדו אותנו לפני שבוע כאשר סגן הנשיא ביקש לבקר אותם ואנחנו נותנים להם מאות מיליונים של דולרים. הכסף נמצא על השולחן הוא לא הולך אליהם אלא אם כן הם ידונו על השלום. ישראל רוצה שלום והם יצטרכו לעשות שלום אחרת, לא יהיה להם שום עניין אתנו יותר". 





טראמפ התייחס גם לעניין ההכרה בירושלים ואמר ש"הנושא המשמעותי ביותר שהם צריכים לדבר עליו זה ירושלים ואנחנו הסרנו את ירושלים מהשולחן. לא צריך לדבר על ירושלים. זה לא בסדר היום יותר". טראמפ פנה לנתניהו ואמר כי בהזדמנות אחרת הוא ייאלץ לתת תמורה על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, אבל "הפלסטינים צריכים לכבד את תהליך השלום ואת זה שארצות הברית תומכת בהם לאורך שנים. הם צריכים לכבד אותנו". 



בתשובה לשאלת 'מעריב' על כך שאבו מאזן אמר בעקבות ההכרזה על ירושלים כי ארצות הברית אינה מתווכת הוגנת יותר, ענה טראמפ כי יש לנו "הצעה נהדרת לפלסטינים והצעה טובה לישראל, המכסה הרבה מאוד סוגיות. שום עסקה לא יצאה לפועל בגלל סוגיית ירושלים, אבל עכשיו הסרנו את ירושלים מסדר היום. אם נצליח לעשות שלום כולם יהיו שמחים. הפלסטינים צריכים לעשות שלום למען עמם. אני מקווה שהשכל הישר הוא זה שייקבע את סדר היום, אבל הכסף על השולחן. למה שניתן את הכספים אם הם לא עושים שום דבר בשבילנו. אנחנו רוצים להגיע לשלום ולהציל חיים".

נתניהו אמר לטראמפ כי "ההכרה שלך בירושלים מזכירה את ההיסטוריה. לעולם נזכור לך את זה. אנחנו מעריכים את המערכה שאתה מנהל. מעולם לא היה קשר כל כך חזק בין ארצות הברית לכל מדינה אחרת. אחרי שנה של כהונה אני מצפה להמשך נשיאותך". עוד אמר ראש הממשלה כי ישראל תגבה את ארצות הברית במידה וזאת תחליט לבצע שינויים בהסכם הגרעין עם איראן.