נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא בחודש יוני האחרון לפיטוריו של התובע המיוחד, רוברט מולר, המנהל את חקירת מעורבות רוסיה בבבחירות בהן נבחר המנהיג הרפובליקני, כך פורסם הבוקר (שישי) ב"ניו יורק טיימס". טאי קוב, עורך דינו של המנהיג האמריקאי, מסר בתגובה לידיעה כי "אנחנו מסרבים להגיב מתוך כבוד למשרדו של התובע המיוחד". 



לפי הדיווח, הנשיא לא הוציא את המהלך לפועל משום שיועץ הבית הלבן דון מקגן איים להתפטר אם ייאולץ לבצע את ההוראה. בעיתון צוטטו ארבעה גורמים המעורים בפרטי המקרה.



כזכור, במהלך חודש יוני 2017 תקף טראמפ את מולר בראיון לרשת "פוקס ניוז", במהלכו אמר כי "רוברט מולר הוא חבר טוב של ג'יימס קומי וזה מטריד מאוד".



ג'יימס קומי. טראמפ רמז לקשר בינו לבין מולר בעבר. צילום: רויטרס
ג'יימס קומי. טראמפ רמז לקשר בינו לבין מולר בעבר. צילום: רויטרס



בתוך כך, בתחילת החודש דווח ב-CBNC כי מולר צפוי לזמן את טראמפ למתן עדות בפרשה. לפי הדיווח, חוקרי ה-FBI אף שוחחו עם עורכי דינו של המנהיג האמריקאי בנושא.



עוד צוין אז כי הצוות המשפטי של מולר דן במגוון אפשרויות לגבי הפורמט שבו יתנהל התהליך, כולל כתיבת תשובות לשאלות שיישאל, כך לפי שלושה בכירים המעורים במידע, שצוטטו ברשת האמריקאית.



כמו כן, מהפרסום עלה כי הצוות המשפטי של טראמפ ביקש הבהרה ביחס לאופן שבו יתושאל טראמפ, כאשר התהייה היא האם מולר בעצמו יהיה זה שיעשה זאת.



כמו כן, מקורבי הנשיא ביקשו לדעת מהם המקומות הפוטנציאליים לקיום המפגש, ומה משך הזמן שאמורה לקחת העדות. כמו כן, יש לציין כי טראמפ אף עשוי להיחקר בפרשה המדוברת, אם כי אין בשלב זה אינדיקציה לכך, וגם למצב כזה נערכים בסביבתו.