נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, אמר כי ממשלו העניק לישראל יותר סיוע צבאי מכל ממשל שקדם לו, והגן על החלטתו לא להטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שגינתה את ישראל על הבנייה בהתנחלויות ב-2016. אובמה אמר במהלך נאום בבית הכנסת "עמנואל" שבשיקגו ביום רביעי כי "קצב הבנייה בהתנחלויות הואץ" ופגע בסיכויים להקמת מדינה פלסטינית. הוא הוסיף כי "הצבעה נגד ההחלטה הייתה פוגעת באמינות שלנו לגבי תמיכה בזכויות אדם רק כשזה נוח ולא כשזה נוגע לנו או לידידינו". ההחלטה, בשלהי כהונת ממשל אובמה, זכתה לביקורת חריפה מצד ישראל.

אובמה אמר לקהל כי שליטת ישראל בשטחים "אינה בת קיימא", באמירה שעל פי הדיווח זכתה למחיאות כפיים בבית הכנסת. הוא אמר כי הסיוע הצבאי שהעניק לישראל היה גדול יותר משל כל קודמיו בתפקיד. "זה לא נושא לדיון", התעקש. הוא הוסיף כי הפוליטיקה הפנימית בארה"ב מקשה על ביקורת כלפי ישראל. "בשביל להיות ידיד אמת של ישראל, חשוב להיות כנה לגבי זה, וזה לא תמיד אפשרי בפוליטיקה של ארצנו", אמר אובמה.



הנשיא האמריקאי לשעבר אמר לקהל כי הוא נהג להתלוצץ עם אנשי הצוות שלו כי הוא "למעשה יהודי ליברלי". הוא התייחס לאקלים הפוליטי הנוכחי בארה"ב ואמר כי הוא סובל מ"ריקבון אמת", באמירה שעשויה להיות עקיצה כלפי הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ.


 
בתוך כך, בארה"ב פורסם צילום מ-2005 בו נראה אובמה, אז סנטור של מדינת אילינוי, עם לואיס פרחאן, מנהיג הארגון האנטישמי "אומת האסלאם". הצלם שתיעד את הפגישה, אקסייה מוחמד, סיפר כי הוא הסתיר את קיום התמונה על מנת שלא תפגע בקריירה הפוליטית של הנשיא השחור הראשון בארה"ב."עד לאחר שהוא זכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית וכל הדרך עד להשבעתו כנשיא, ואז למשך שמונה שנים כאשר היה נשיא, זה הוסתר", סיפר מוחמד.

המטיף האנטישמי אמר על היהודים ב-1985: "ואל תשכחו, כשאלוהים שם אתכם בתנורים, זה לנצח!". פרחאן תמך במועמדותו לנשיאות של אובמה ב-2008, אך אובמה הכחיש כל קשר אליו. הנשיא האמריקאי ספג מאוחר יותר ביקורת על קשריו לכומר נוצרי אנטישמי בשם ג'רמייה רייט.