סוכנות החלל האמריקאית נאס"א הביעה הוקרה לשבעת האסטרונאוטים שנהרגו על מעבורת החלל "קולומביה" ב-2003 עם מחווה מוזיקלית מרגשת מבנו של אילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון. הזמר והיוצר טל רמון הופיע בפני מאות בני אדם שהגיעו אתמול לאירוע הזיכרון במרכז החלל קנדי שבמדינת פלורידה שבארה"ב. שבעה אסטרונאוטים, כולל רמון ז"ל, נהרגו ב-1 בפברואר 2003 כאשר המעבורת "קולומביה" התפוצצה מעל שמי מדינת טקסס, דקות לפני שהייתה מתוכננת לנחות בפלורידה. 



טל רמון ביצע בעברית שני שירים מתוך אלבומו, "דמות", שמוקדש לאביו ולאחיו, אסף רמון ז"ל, טייס חיל האוויר שנהרג בהתרסקות מטוס קרב ב-2009. לאחר מכן הוא הצטרף לקרובי משפחתם של אסטרונאוטים אחרים שנהרגו במהלך מילוי תפקידם והניח פרחים על אנדרטת הזיכרון של מרכז החלל. שמותיהם של 24 אסטרונאוטים מוטבעים על האנדרטה. 

"אני כל כך נרגש להיות כאן איתכם", אמר רמון, שדיבר בשם משפחות הרוגי ה"קולומביה". הוא סיפר לקהל על כך שאימו של אביו הייתה ניצולת שואה ומורה לפסנתר ועל כך שגם אביו ניגן בפסנתר. מסעו המוזיקלי האישי החל לאחר מות אביו, כאשר הוא שב לארץ. "גם בטרגדיה גדולה, אנחנו מאמינים שיש ניצחון גדול בכך שאנחנו כאן היום כדי לחלוק את סיפוריהם", אמר.

טל רמון. צילום: גוני ריסקין
טל רמון. צילום: גוני ריסקין