שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס אמר הבוקר (שבת) כי "דיפלומטיה היא הדרך היחידה שבאמצעותה ניתן יהיה לפתור את המשבר עם קוריאה הצפונית". הוא הוסיף, בעת ביקורו בהוואי כי "דיפלומטיה מגובה בכוח צבאי היא דרך לוודא שהדיפלומטים שלנו מבינים שהם מדברים מעמדה של כוח".



מאטיס ציין כי "השיחות המתקיימות לקראת אולימפיאדת החורף בין קוריאה הצפונית לדרומית לא צריכות להסית את תשומת הלב מהשגת המטרה הבינלאומית - פירוק הצפון מנשק גרעיני". הוא בירך את המדינה המבודדת בעולם על קיום השיחות, אך אמר כי הלחץ הדיפלומטי יימשך. "קים ג'ונג און צריך להבין שתוכניות הגרעין והטילים שלו אינן מקובלות על הקהילה הבינלאומית", הוסיף, "מסע הלחצים הבינלאומי חייב להימשך".

דברים נשמעים יומיים לאחר שקוריאה הצפונית פרסמה בבסוכנות הידיעות KCNA, הודעה הקוראת לכל הקוריאנים "להגיע לפריצת דרך לקראת איחוד עצמאי בית המדינות". עוד נמסר בהודעה כי "קוריאה הצפונית תנפץ את כל האתגרים נגד האיחוד מחדש של חצי האי הקוריאני". ההודעה המפויסת פורסמה לאחר פגישה משותפת שקיימו גורמים פוליטיים ומדיניים בכירים במדינה המבודדת.



סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית מסרה כי "המתיחות בחצי האי היתה 'מכשול בסיסי' במאמצים לשיפור היחסים בין שתי הקוריאות, והאיחוד ביניהם". הנסיבות שהובילו לקיום הפגישה לא צוינו בהודעה, אך נאמר כי היא נועדה "לתמוך בדבריו של קים ג'ונג און לגבי איחוד המדינות. הוא אמר כי "הדבר יהיה משמעותי מאוד עבור שתי המדינות, ביום השנה ה-70 להקמת קוריאה הצפונית".