חקירת מנגנוני הביטחון של לבנון חשפה כי שני קציני מוסד היו מעורבים בניסיון להתנקש בחייו של בכיר חמאס מוחמד חמדאן בצידון באמצע החודש, כך טוען אתר העיתון "אל אחבאר" הלבנוני המקורב לחיזבאללה. על פי הדיווח, הניסיון להתנקש בחייו של חמדאן היה למעשה עליית מדרגה בניסיונות של "האויב הישראלי" לפעול בתוך לבנון, זאת מאחר והפעם המוסד לא הסתפק בשליחת סוכנים מקומיים לבצע את ההתנקשות, אלא שלח מהארץ שני קצינים שלו שהשתמשו בדרכונים זרים, אחד גיאורגי והשני שבדי-עיראקי. עוד דווח כי לפי החקירה, החוקרים השיגו את תמונות שני הקצינים הישראלים שפורסמו בעותקים של המסמכים שבאמצעותם נכנסו לשדה התעופה הבינלאומי של ביירות ויצאו ממנו.

בנוסף, נקבעה זהותם של שני לבנונים, האחד הוא מוחמד ח', שטס לטורקיה, נעצר שם על ידי המודיעין הטורקי ולאחר מכן הוסגר ללבנון. במהלך חקירתו הוא הודה כי היה סוכן של המוסד בחמש השנים האחרונות. החשוד השני הוא מוחמד ביטייה. על פי החקירות הוא הסוכן העיקרי במבצע הזה. בדיווח נאמר כי הוא עקב מקרוב אחר חמדאן ועל פי החוקרים, המודיעין הישראלי אף שתל מצלמות כדי להיות במעקב צמוד אחר היעד לחיסול. ביטייה עזב אף הוא את לבנון וטורקיה, הגיע להולנד ומשם לבירת איטליה, רומא. לפי מקורות בחקירה, על ביטייה אף הוטלה משימת ליווי של קצינת מוסד מביירות לצידון וכן השתלת המטען על רכבו של חמדאן. 
כמו כן, דווח כי אדם עלום שם ליווה את ביטייה מצידון בבוקר בו בוצע ניסיון ההתנקשות, לאחר מעקב אחר היעד לחיסול. ממרחק של עשרות מטרים הם המתינו שחמדאן ירד מביתו לפתוח את דלת הרכב וייכנס אליו. למזלו של חמדאן, הוא התניע את הרכב כשהוא עומד מחוצה לו וברגע זה ארע הפיצוץ. ביטייה והאיש האלמוני חשבו לתומם שחמדאן ישב בתוך הרכב והפעילו את המטען. חמדאן כזכור ניצל מההתנקשות.


אנשי חמאס. צילום: רויטרס
אנשי חמאס. צילום: רויטרס

 
העיתון "אל אחבאר" הוסיף עוד כי החקירה האינטנסיבית של כוחות ביטחון הפנים של לבנון חשפה את זהותם של האישה והגבר האלמוניים, סוכניהם בלבנון וגם את העובדה שהגבר היה בעל אזרחות עיראקית-שבדית ואילו האישה אזרחית גיאורגית. האישה הצליחה לצאת משדה התעופה של ביירות לקטאר ואז משם למדינה שלישית ואילו העיראקי-שבדי הגיע לצרפת ב-14 בינואר.
עוד דווח לפי מקורות בחקירה כי השניים פעלו בלבנון כל אחד לחוד עם ביטייה וגם בלעדיו. בנוסף הם השתמשו ברכבו של הסוכן הלבנוני מוחמד ח' או במוניות. הם הגיעו ונסעו כמה פעמים בכביש בין ביירות לצידון. מקורות הביטחון הלבנונים הדגישו כי הגיאורגית והשבדי-עיראקי הם סוכנים ב"מודיעין של האויב", כפי שמכונה המוסד בלבנון. עוד נאמר כי החקירה נמשכת מתוך ניסיון לדעת אם פעלו יותר משני קצינים של המוסד ויותר משני סוכנים לבנונים במבצע הזה.