השבוע תעלה הסדרה החדשה "זהות בדויה" בערוץ עשר בה מתועד העיתונאי צבי יחזקאלי כשהוא חודר לשורות ארגון האחים המוסלמים ברחבי אירופה באמצעות זהות של שייח' מוסלמי. הבוקר (שלישי) סיפר העיתונאי בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM מה הניע אותו לצאת למשימה המסוכנת. "מדובר בתהליך שקרה במשך עשרות שנים במקביל לדאעש", הסביר. "מדובר באסלאם הפוליטי של האחים המוסלמים שהפך לפחד הגדול ביותר בערב הסעודית, הוליד את המחאה במצרים ואף ניצח ועלה לשלטון".
 
כשנשאל מדוע הסכים להיכנס לתוך הארגון, השיב יחזקאלי: "היו רגעים שחשתי בסכנה, באחת הסצנות ניתן לראות את הפחד בעיניים שלי. הולבשתי במלא מצלמות נסתרות ומכשירי הקלטה - זה היה מפחיד. היה איתי סוכן עם אזרחות ישראלית שצילם אותי מאחור במסווה ושמר עליי, וכך יכולתי ליצור לעצמי גבולות בטיחות".

   

העיתונאי, שראיין בעבר תומכים של ארגון "המדינה האסלאמית" במערב אירופה, הוסיף: "איתי אנגל הסתכן הרבה יותר כשהוא היה במוסול ודאעש ירו עליו טילים. בפרק הראשון תראו אותי עומד במסגד ומגלה שכנראה עלו עליי, מדובר בתיעוד עיתונאי שאי אפשר היה להציג אותו כישראלי והרגשתי חובה להציגו. הערב תראו לאן האיסלאם צועד בעתיד".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן

מוסלמים מתפללים במסגד במולנבק, בלגיה. צילום: רויטרס
מוסלמים מתפללים במסגד במולנבק, בלגיה. צילום: רויטרס