צה"ל תקף ברצועה בעקבות רקטה ששוגרה: מדיניות הירי על כל שיגור לעבר ישראל נמשכת. לאחר שבשעות הערב המאוחרות של יום שישי, סביב השעה 21:30, הופעלה אזעקת צבע 'צבע אדום', והפרה את שלוות השבת ביישובים אור הנר וארז הנמצאים במועצה האזורית שער הנגב. כעבור זמן קצר נמסר מצה"ל כי זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ. לאחר סריקות שנערכו מאז נפילת הרקטה, היא אותרה בשטח פתוח, ולא גרמה לנזק או נפגעים. ברחוב הפלסטיני, על פי הרשתות החברתיות, כבר החלו להתכונן לתקיפה של צה"ל בעקבות ירי הרקטה, וכך אכן קרה.
הדיווחים הצביעו על כך שעמדות חמאס מתפנות מחשש לתקיפה, כשלאחר 1:30, אישש דובר צה"ל את הדיווחים, והודיע כי "חיל האוויר, באמצעות מטוסי קרב תקפו מטרות טרור השייכות לארגון חמאס בדרום רצועת עזה. באתר, המשמש כמתחם צבאי, נתקפו שתי מטרות שונות". בהמשך הבהיר את מדיניות ישראל לגבי המתרחש בשטחים ואמר "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה".

חילוץ דרמטי בליל שבת

אזרח ישראלי נכנס אתמול בערב מסיבה שאינה ברורה לכפר אבו דיס שבמזרח ירושלים. במקום התפתחה התפרעות אלימה של כ-200 פלסטינים, אשר יידו אבנים, שרפו את רכבו וחסמו את יציאתו מהכפר. כוחות צה"ל ומג"ב נכנסו לכפר בתיאום המנהל האזרחי וחילצו את האזרח שנפצע קל. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע יתוחקר. הגבר שחולץ, בן 59, הובא למעלה אדומים ופונה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים כשהוא במצב קל וסובל מחבלות.

מאחורי הקלעים נראה שהחילוץ התנהל בתיאום ביטחוני טוב עם הפלסטינים, שהוכיחו כי הם מבצעים את תפקידם, גם כשזה כרוך במתח מול האוכלוסייה הפלסטינית. כאמור, נסיבות אירוע כניסתו של הישראלי לכפר נמצאות עדיין בחקירה.

שריפת רכבו של הישראלי שנכנס לאבו דיס. צילום: טוויטר


"ה-FBI ניצל לרעה את כוחו": פורסם המזכר הרפובליקני על חקירת רוסיה

הבית הלבן אישר הלילה (שבת) לפרסם את המזכר שהכינה המפלגה הרפובליקנית בנוגע להתנהלות ה-FBI במסגרת חקירת הקשרים בין צוותו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבין הקרמלין במהלך תקופת הבחירות ב-2016. במסגרת המסמך, מאשימים מחבריו כי סוכנות הביון האמריקאית ניצלה לרעה את כוחה, ופעלה לטובת המתמודדת מול טראמפ, הילרי קלינטון.
 
בין השאר הופנתה ביקורת כלפי ההחלטה לצותת לתקשורת של אחד מיועציו של טראמפ, קרטר פייג', בטענה שה-FBI לא חשפו את המעורבות הדמוקרטית בניסוח הבקשה לבית המשפט שאישר את הציתותים. המסמך האשים את הסוכנות בכך שהשתמשה בדוח שמומן על ידי המפלגה הדמוקרטית וצוות הקמפיין של קלינטון, ולא דיווחה על כך לבית המשפט ממנו היא ביקשה את הצו שאפשר את המעקב אחרי פייג'.

נכשל ניסיון ללכוד את רוצחו של הרב שבח


מקורות פלסטינים מסרו הבוקר כי כוחות צה"ל נסוגו מהעיירה אל-כפיר בדרום מזרח ג'נין, לאחר שהפעילו מצור על בית בניסיון לעצור את המבוקש מהפיגוע בחוות גלעד לפני כחודש, במהלכו נרצח הרב רזיאל שבח. בסוף המבצע, הכוחות עצרו את שני האחים דיב וקעקאע ואליד ארשיד, לאחר מצור על בית משפחתם.
 
מקורות ביטחוניים פלסטיניים מסרו, כי מאות חיילים הגיעו לבית משפחת ארשיד בעיירה אל-כפיר ודרשו באמצעות רמקולים מהמבוקש אחמד ג'ראר להסגיר את עצמו. במהלך הפעילות נשמעו קולות נפץ מקומיים. מקורות בכפר מסרו, כי ישנם יחסי משפחה בין משפחת ארשיד לבין המבוקש ג'ראר, שכוחות הביטחון מאשימים אותו באחריות לפיגוע בו נרצח הרב שבח סמוך לחוות גלעד. הפלסטינים ציינו שזהו "הכישלון השני" של כוחות הביטחון הישראלים להביא למעצר המבוקש.

"שבתרבות": לבני על נתניהו וחוק ההקלטות

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) חשפה היום (שבת) באירוע "שבתרבות", בהנחיית בן כספית, שהתקיים ב"הבימה" בתל אביב, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממני לחוקק את חוק ההקלטות בקדנציה הקודמת שלו". "כשהייתי שרת משפטים נתניהו ביקש ממני לחוקק חוק שיאסור על הקלטות ואני התנגדתי", סיפרה לבני. לדבריה, "מדובר בכלי עיתונאי חשוב ובדיעבד אני מבינה למה הוא רצה את זה כבר אז. גם היועמ"ש ויינשטיין סירב לפנייתו של נתניהו".