קוריאה הצפונית השתמשה בשגרירותה בברלין על מנת לרכוש חלקים מתוכנית הטילים שלה, כך אמר הערב (שבת) ראש סוכנות הביון המרכזית של גרמניה. בתכנית שתשודר בערוץ NDR ביום שני, אמר הנס גאורג-מאסן, ראש ה-BFV, כי "הגענו למסקנה שפעולות הרכש של פיונגיאנג בוצעו משם, מה שנעשה, להערכתנו, על רקע תוכניות הטילים והגרעין של המדינה". מהשגרירות הצפון קוריאנית במדינה לא נמסרה תגובה לדיווח.



מאסן חשף כי הרשויות הגרמניות מנעו פעולות כאלה בעבר, אך הדגיש כי "איננו יכולים להבטיח שנוכל לזהות זאת ולמנוע זאת בכל המקרים". הוא הסביר כי חלקים מתוכנית השיגור של המדינה המסוגרת "נרכשו באמצעות שווקים מחתרתיים בגרמניה".



כזכור, רק לפני כארבעה ימים אמר מייק פומפאו, ראש ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, כי קים ג'ונג-און יוכל לשגר טילים גרעיניים על ארצו בתוך כמה חודשים. "אנחנו מדברים על כך שיהיה לו את היכולת לשגר נשק גרעיני על ארה"ב בתוך כמה חודשים", אמר פומפאו ל-BBC. "משימתנו היא לספק מודיעין לנשיא ארה"ב שיספק לו סט של אופציות שימשיכו להוריד את האיום הזה באמצעים שאינם דיפלומטיים".



קים ג'ונג און. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. צילום: רויטרס



ראש סוכנות הביון אמר כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ובכירים בממשל "מודעים" לעובדה שמלחמה תוביל להרס ואובדן חיים, אך הוסיף כי "דברים רבים אפשריים" בתרחישים שונים להפלת הדיקטטור הצפון קוריאני.



כזכור, מנהיגי שתי המדינות הגרעיניות שיגרו איומים אחד נגד השני במהלך השנה החולפת והנשיא טראמפ כינה את שליט קוריאה הצפונית "איש הטילים הקטן" והזהיר כי וושינגטון תגיב נגדו ב"אש וזעם".



ואולם, פומפאו התעקש אז כי דברי הנשיא האמריקאי מחושבים. "כאשר אתם רואים את השפה הזו שבה הנשיא בוחר להשתמש, יש לכך קהלים רבים. אני מבטיח לכם שקים ג'ונג-און מבין את המסר שלפיו אמריקה רצינית", אמר