משרד ההגנה הרוסי אישר היום (שני) כי הטייס שנהרג אתמול לאחר שמטוסו הופל בסוריה על ידי מורדים התאבד באמצעות רימון. לפי סרטון שהועלה לרשת הטייס הרוסי פוצץ את עצמו על מנת לא ליפול בשבי על ידי המורדים הסורים. בקטע הוידאו נראים מורדים חמושים רצים בשטח פתוח, לעבר נקודה אליה צנח ככל הנראה הטייס הרוסי, לפני שנראה פיצוץ קטן ברקע. דובר משרד ההגנה במוסקבה מסר כי הטייס הוא רס"ן רומן פסקוב, וכי לאחר מותו הוענק לו עיטור "גיבור רוסיה".


"רס"ן רומן פיליפוב נלחם בקרב לא מאוזן עם נשקו האישי עד הרגע האחרון של חייו", הודיע משרד ההגנה הרוסי. "כשהוקף על ידי הטרוריסטים והיה פצוע קשה, הקצין הרוסי פוצץ את עצמו עם רימון כאשר המחבלים הגיעו למרחק של כמה מטרים ממנו". כזכור, מטוס קרב מסוג סוחוי 25 נורה והופל על ידי כוחות מורדים המחזיקים בשטחים סמוך לאידליב שבצפון מערב סוריה, כך דווח אתמול בכלי התקשורת במדינה. 

לפי הדיווחים, המורדים שהצליחו להפיל את מטוסו לקחו את גופתו בשבי. במוסקבה אמרו כי יפעלו בשיתוף פעולה עם טורקיה על מנת להחזירה. ארגון ג'בהת א-נוסרה, המסונף לאל-קאעידה, לקח אחריות על ביצוע המתקפה. בתוך כך, מוסקבה הורתה היום למטוסיה לטוס בגובה רב יותר על מנת להימנע מהפלה על ידי טילי כתף נגד מטוסים בסוריה. על פי דיווח במדינה, בעקבות הפלת המטוס, חיל האוויר הרוסי יטוס רק מעל גובה של 5,000 מטרים על מנת להימנע מסכנת הפלה בידי המורדים הסורים.