נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הצהיר כי הוא יהיה מוכן להיפגש עם התובע המיוחד, רוברט מולר, שחוקר את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות, אולם הניו יורק טיימס חשף היום (שלישי) כי פרקליטיו של הנשיא מנסים לשכנע אותו לשנות את דעתו, מחשש שישקר ויסבך את עצמו. 
לפי הדיווח, אשר מתבסס על גורמים עלומים "שעודכנו על הסוגיה", עורך הדין ג'ון דאוד, שגויס לייצג את הנשיא במסגרת החקירה, וסגנו ג'יי סקולוב רוצים לוותר על בקשתם של מולר וצוותו לראיין את טראמפ, ככל הנראה במהלך השבועות הבאים. רבים מעוזריו של הנשיא מחזיקים בעמדה דומה. מנגד, עורך הדין של הבית הלבן טיי קוב, שגם מטפל בחקירת מולר, תומך בשיתוף פעולה עם התובע המיוחד. 
הגורמים טענו עוד כי "עורכי הדין מפחדים, לנוכח נטייתו של טראמפ לצאת בהצהרות מוטעות ואף לסתור את דבריו שלו, כי הוא עלול לשקר למולר ולספק לו סיבה להגיש נגדו כתב אישום". כמו כן, הפרקליטים סבורים שלמולר אין סמכות לשאול את הנשיא על חלק מהסוגיות שנמצאות במרכז החקירה, כגון תפקידו של טראמפ בניסוח התגובה לדיווח על הפגישה שנערכה בין בנו ואנשי הקמפיין לבין עורכת הדין הרוסייה במהלך מערכת הבחירות ובקשתו לכאורה ממנהל הבולשת לשעבר, ג'יימס קומי, שיסיים את חקירתו של היועץ לשעבר לביטחון לאומי, מייק פלין. 

מייקל פלין. צילום: רויטרס

בעיתון ציינו, כי אם טראמפ יסרב בסופו של דבר להיפגש עם מולר, התובע המיוחד עלול לזמן את הנשיא להעיד בפני חבר מושבעים, מהלך שעשוי להגיע עד לפתחו של בית המשפט העליון. כמו כן, סירוב לריאיון גם עלול להעלות חשד שהנשיא ואנשיו מנסים להסתיר פרטים חיוניים ותהיה לכך השפעה לא רק על הבית הלבן, אלא גם על הרפובליקנים לקראת בחירות האמצע לקונגרס בנובמבר הקרוב. 
בתוך כך, הנשיא עורר סערה חדשה כאשר האשים כי חברי הקונגרס הדמוקרטים התנהגו באופן "בוגדני" מאחר שלא קמו למחוא לו כפיים במהלך נאום מצב האומה בשבוע שעבר. "האם אנחנו יכולים לקרוא לזה בוגדנות? למה לא", קרא במהלך נאום באוהיו ביום שני בערב. "נראה שהם לא אוהבים את המדינה שלנו יותר מדי". הוא הוסיף כי "הדמוקרטים יעדיפו לראות את טראמפ מתנהל באופן גרוע מאשר המדינה שלנו תתנהל היטב".
הדברים עוררו תגובות נזעמות מצד פוליטיקאים דמוקרטים. "שירתתי בשירות פעיל בצבא ארצות הברית כדי להעניק לאנשים את הזכות למחוא כפיים כשהנשיא מדבר או לא למחוא כפיים, לעמוד או לא לעמוד, להיות נוכחים בנאומים שלכם או להחרים אותם. אנחנו לעולם לא נהיה משטר רודני", אמר חבר הקונגרס, טד ליו. הסנאטור שלדון וייטהאוס הוסיף כי "אולי הנשיא צפה יותר מדי בטלוויזיה הצפון קוריאנית, שבה כולם בפרלמנט עומדים ומוחאים כפיים יחד באופן אוטומטי כאשר המנהיג היקר אומר משהו".