השבועון הצרפתי המהימן "לה קנאר אנשנה" מוסר בגיליונו החדש כי על פי מקורות בשירותי הביון הצרפתיים, סוכנת מוסד הצליחה לפתות בשנתיים האחרונות לא פחות מארבעה פקידים בכירים בתפקידים ביטחוניים רגישים, במטרה לגייס אותם ולהביא דרכם מידע לישראל. על פי השבועון הצרפתי, הנושא גרם למתיחות ביחסים המודיעיניים בין צרפת לישראל. הסוכנת מתוארת כאישה נאה כבת 40, העוסקת בייעוץ אסטרטגי ומשתתפת בכנסים בנושאי ביטחון ואסטרטגיה בינלאומית. לפי הנטען, ב־2016 היא הכירה במסגרת זו בכיר במשרד ההגנה הצרפתי, שמונה לעמוד בראש אגף רגיש במיוחד. האיש, שהיה במעקב שירותי הביטחון, נחקר והודה ביחסים עם האישה, אך טען כי "לא בגד באיש".



בקיץ שעבר הוא הועבר לתפקיד פחות רגיש, אך הסוכנת החרוצה הצליחה ליצור קשרים מקצועיים ורומנטיים עם שלושה בכירים נוספים. אחד מהם הוא איש משרד החוץ, שני ממשרד ראש הממשלה ושלישי ממשרד הפנים. גם שלושת היעדים החדשים של הסוכנת הישראלית הועברו לתפקידים אחרים בלחץ השירותים הצרפתיים.



עם זאת, השבועון מוסר כי שירותי הריגול הנגדי של צרפת, שרצו להעביר את הפרשה לטיפול משפטי, לא נענו על יד הממשל הצרפתי הקודם. לדבריהם, במקרה דומה הנוגע למדינה אחרת, הוגשה תביעה לבית במשפט. נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש הממשלה בנימין נתניהו חזרו והדגישו לאחרונה את איכות שיתוף הפעולה האסטרטגי והביטחוני בין שתי המדינות.