הקרע בחברה הפלסטינית, והניסיון של חמאס להשיג נקודות בדעת הקהל המקומית על חשבונה של הרשות הפלסטינית, ממשיכים בשיא הכוח, כשהפעם מנסה ארגון הטרור לקשור בין חברי כוחות הביטחון הפלסטיניים לבין הפעילות של ישראל, שהביאה בסופו של דבר לחיסול וכליאתם של כל החולייה שביצעה את הפיגוע סמוך לחוות גלעד. 

חברי גדודי עז אדין אל קסאם, הזרוע הצבאית של תנועת חמאס, האשימו היום (חמישי) את מנגוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בכך שסיפקו "קצה חוט" לכוחות הביטחון הישראליים, ובכך סייעו להגיע אל מקום הימצאו של אחמד נאסר ג'ראר, שחוסל בסופו של האירוע. ג'ראר, כזכור, היה ראש החולייה שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל מחוות גלעד.
אמש פורסם ברשתות החברתיות סרטון בו נראה ג'ראר ביחד עם מחבלים נוספים, אשר חמאס מהלל ומשבח, וכמו כן סרטון שבו נראים חלקים מתפיסתו של ג'ראר, כולל פיצוץ בבית שככל הנראה בו שהה. על פי אתר "אלמנאר" הלבנוני, מתואר הפיגוע כ"מבצע קומנדו" של החוליה. לאחר מכן החמיאו לג'ראר וכתבו: "הוא הסמל החדש להתקוממות על ירושלים".

ההאשמות של חמאס הגיעו, לטענתם, כיוון שמיד לאחר הפיגוע, החלו כוחות הביטחון של ישראל "ומנהיגותה הדלה" לאיים ללא הפסקה על הרשות, על מנת שישתף פעולה, ומאותו הרגע, החל שיתוף פעולה בין הרשות הפלסטינית לצה"ל, על מנת לזהות את מבצעי הפיגוע, ושם, לטענתם, ניתן קצה החוט שהוביל לחשיפתו של ג'ראר. בחמאס שיבחו את ההכנות של ג'ראר ואף אוששו את הטענה לפיה יצא כשהוא חמוש ומלא מטענים לעבר כוחות צה"ל, שחיסלו אותו עוד לפני שהספיק לירות כדור אחד. 
כמו כן, מסתבר, על פי הדיווח, כי ג'ראר החליף מספר דירות במהלך התחמקותו מכוחות הביטחון וכי המרדף אחריו כשל פעם אחת, לאחר מצור שנעשה על העיר בורקין. כאשר הצבא פרץ לשם הוא כבר לא מצא אותו, כיוון שהצליח להימלט למקום מסתור אחר.