שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הזמין את הנשיא הדרום קוריאני מון ג'יי אין לבקר בפיונגיאנג "בהקדם", כך נמסר מדוברו של הנשיא בסיאול. אחותו של הדיקטטור, קים יו ג'ונג, שמבקרת בקוריאה הדרומית על מנת להשתתף באולימפיאדת החורף, העבירה את ההזמנה מאחיה במהלך פגישה עם מון בבית הכחול, האחוזה הנשיאותית הדרום קוריאנית. ביקור של מון בקוריאה הצפונית יהווה מפגש ראשון בין מנהיגי שתי המדינות מאז 2007. הצעד הנדיר מתרחש לאחר שנה של מתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון וסיאול, שכללה ניסויים גרעיניים, שיגורי טילים ואיומים. 

במהלך הפגישה, קים יו ג'ונג הניחה תיקיה כחולה מולה ומאוחר יותר העניקה אותה למון. משרדו מסר כי התיקיה הכילה מכתב אישי מהשליט הצפון קוריאני לנשיא קוריאה הדרומית. מון הציע ששתי הקוריאות "יגרמו לכך לקרות" על ידי יצירת התנאים הנחוצים לקבלת ההזמנה. הוא אמר כי ארצות הברית וקוריאה הצפונית צריכות לחדש את הדיאלוג ביניהן במהרה. "נשארתם עד מאוחר אתמול בלילה למרות הקור הרב", אמר לצפון קוריאנים, בהתייחסו למזג האוויר לילה קודם לכן בטקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף בעיר פיונגצ'אנג.
קים יו ג'ונג והמשלחת הצפון קוריאנית השתתפו בטקס הפתיחה של המשחקים וצפו במשלחת ספורטאים קוריאנית "מאוחדת" שהניפה דגל שהציג את חצי האי הקוריאני בלתי מחולק. באגף המכובדים של האצטדיון האולימפי ישבו גם סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, וראש ממשלת יפן, שינזו אבה. מעליהם ישבו קים יו ג'ונג והמנהיג הטקסי של קוריאה הצפונית, קים יונג נאם. בעוד שפנס וקים לא הכירו אחד בנוכחות השניה, הנשיא הדרום קוריאני מון לחץ בהתלהבות את ידה בטקס וכן בפגישה ביניהם למחרת.

קים ג'ונג און. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. צילום: רויטרס