למרות פרס של 25 מיליון דולר על ראשו, ולמרות שהודיעו כבר כי הוא מזמן לא נמצא בעולם הנוכחי, מתברר כי מנהיג דאעש, אבו באכר אל בגדדי, עדיין חי, ואף נמצא במצב בו הוא יכול לתפקד ולדבר עם הפקודים שלו בצורה שתפעיל את מה שנותר מחלקים מהארגון שלו. לא מדובר בפעילות אקטיבית כפי שהיתה בעבר, אך עדיין מדובר ביכולת לגרום לאנשים להאמין כי המנהיג שלהם חי ושרד את כל הניסיונות לחסל אותו. מדובר בעיקר בעניין מוראלי. 

על פי ידיעות שמתפרסמות בעולם, אל בגדדי, אשר נפגע בהפצצות של צבא רוסיה, אמנם סובל מבריאות ירודה, אך לא כזאת שגורמת לו לא לתפקד. לפי מקורות מודיעינים באירופה ובארצות הברית, אל בגדדי נמצא במצב רפואי לא פשוט, אך בשלב זה אין סכנה לחייו. מי שאישרו את המידע היו דווקא הכוחות העיראקיים, אשר להם חשבון ארוך עם מנהיג הארגון. 
ראש מחלקת המודיעין בטרור בעיראק סיפר כי "המידע בדוק ומגיע ממקורות המקורבים אליו ביותר מתוך הארגון". אל בגדדי נמצא באזור מחוז ג'זירה בסוריה, שם גם נפצע, כאמור, באחת ההתקפות על המעוזים. על פי המידע, מנהיג דאעש בן ה-47 חולה בסוכרת, ונזקק לעזרה ללכת. לפני שבעה חודשים ארה"ב טענה שהוא לא נהרג, וכעת מסתבר כי הוא סובל גם משברים בכל חלקי גופו, כשעיקר הבעיה היא בצלעות.