לפחות 20 בני אדם נפצעו הלילה (רביעי) באירוע ירי בתיכון "מארג'ורי סטונמן דגלס" בפלורידה. על פי משרד השריף המקומי, ניקולס קרוז, בן 19 - תלמיד לשעבר של בית הספר שסולק ממנו, נכנס לבניין בו מרוכזים תלמידי כיתות ט', הפעיל את אזעקת האש בבניין, וכאשר התלמידים החלו לצאת פתח באש. בשלב זה ידוע על לפחות שני הרוגים ועשרות פצועים באירוע הירי. על פי כוחות הביטחון במקום, הירי בוצע גם מתוך הבניין וגם מחוצה לו. בשלב זה רשתות התקשורת בארצות הברית מדווחות כי 17 בני אדם, בהם תלמידים ומורים מבית הספר נהרגו באירוע. 



השריף המקומי, סקוט ישראל, תדרך את תקשורת על מה המצב בבית הספר, והסביר כי אמנם היורה נעצר, אך בשלב זה עדיין פועלים במבני מוסד הלימוד כוחות משטרה והאירוע עדיין לא הסתיים מבחינתו. "אנחנו תחיל לבדוק את האירוע לאחר שנפנה את כל בנייני בית הספר, דבר שהוא עדיין לא אפשרי. זהו יום נורא לאוקלנד, שלושת בניי למדו בבית הספר הזה", פתח השריף את דבריו, המשיך: "זה אסון, אין לי מילים. דיברתי עם המושל ריק סקוט והוא בדרכו לכאן, דיברתי גם עם הנשיא טראמפ והוא אמר שארה"ב תסייע לנו בכל כוחה". 





טראמפ: "אף ילד לא צריך להרגיש מאויים בבית ספרו"



כישראל נשאל על היורה, הוא אישר כי מדובר מתלמיד לשעבר של בית הספר, אך הוסיף כי לא ידוע על הרקע לעזיבתו. בנוגע למצב בתוך בית הספר, השריף הוסיף: "כל התלמידים שאנחנו מצאנו פונו, אבל ייתכן ויש פצועים או כאלה שמתחבאים, אנחנו ואנחנו לא יכולים להיכנס עדיין לבניין, עד לאישור יחידת הסריקה המשטרתית".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומושל מדינת פלורידה עודכנו, כאמור, במקרה, וטראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי “התפילות שלי והתנחומים למשפחות הקורבנות של אירוע הירי הנורא בפלורידה. אף ילד, מורה או מישהו צריך להרגיש כה חוסר ביטחון בבית ספר באמריקה, בדיוק שוחחתי עם מושל פלורידה ריק סקוט. אנחנו עוקבים אחרי העדכונים ועובדים עם כוחות הביטחון”.

"החברה שלנו כשלה היום"

מליסה פלאוסקי, מורה לספרות אנגלית ועיתונות בבית הספר סיפרה לרשת CNN על שאירע בתיכון בו היא מלמדת. "אני בסדר, בטוחה", פלאוסקי אמרה כשנשאלה לשלומה. "לימדתי, זה היה סוף היום ואזעקת האש התחילה, חשבנו שמדובר בתרגיל והתחלנו לצאת מהכיתה. אז אמרו לנו לברוח פנימה, חזרנו לכיתה, הילדים נשכבו על הרצפה, וחלק התחבאו בארון"

כשנשאלה האם הייתה במקום הירי, פלאוסקי אמרה: "לא לימדתי בבניין שבו קרה המקרה, אבל יש לי הרבה חברים שם, חברה שלי אמרה שהיו גופות בכל מקום. אני לא יודעת מי עשה את זה או למה, אבל זה סוג המצבים שבדיוק למדנו עליהם, לפני שישה שבועות עברנו הדרכה על איך להתמודד עם מצבים שכאלה כך היה יכול להיות גרוע יותר. חלק מאיתנו חשבו שזה תרגיל מסכם להדרכה, אבל זה לא. זה היה הדבר האמיתי".

נער בתוך בית הספר בו בוצע הירי. קרדיט: צילום מסך




לבסוף התייחסה המורה לכך שהתופעה הקשה של ירי בבתי ספר כמעט ולא נראית במדינות אחרות, ואמרה: "זה הסיוט הנורא ביותר, שאתה מקווה שלעולם לא יקרה לך. החברה שלנו לא מצליחה להתגבר על הבעיה הזאת, זה לא מתקבל על הדעת. החברה שלנו נכשלה היום".

אירועים כאלה אינם חריגים ומתרחשים לעיתים קרובות בבתי ספר בארצות הברית. אחד האירועים המוכרים ביותר הוא הירי בתיכון קולומביין בשנת 1999. עם זאת, אירוע הירי הקטלני בהיסטוריה של ארצות הברית הוא האירוע שהתרחש באוקטובר האחרון בלאס וגאס. סטיבן פאדוק גרם, באמצעות כלי נשק רבים, למותם של למעלה מ-50 בני אדם, ולפציעה של למעלה מ-500 מבלים שהגיעו להופעה במלון מנדליי ביי בעיר.