הצעיר שמואשם בביצוע הירי הקטלני הלילה (חמישי) בבית הספר במדינת פלורידה שבארצות הברית, בו נהרגו 17 בני אדם, הוא תלמיד לשעבר במוסד, שאהב רובים וסולק מהלימודים בשל בעיות משמעת. ניקולס קרוז בן ה-19 נעצר כשעה לאחר שפתח באש בבית הספר התיכון "מרג'ורי סטונמן דאגלס" שבעיירה פארקלנד, לפי השריף המקומי סקוט ישראל. קרוז נתפס עם רובה סער מסוג AR15 ותחמושת רבה.

"כבר התחלנו לעבור על הדברים שהוא התעניין בהם ברשתות החברתיות וחלק מהדברים מאוד, מאוד מטרידים", אמר ישראל. צ'אד וויליאמס, בן 18, למד עם קרוז מגיל צעיר. "הוא היה משוגע על רובים", סיפר לרויטרס. "הוא היה מנודה. לא היו לו הרבה חברים. הוא היה עושה כל דבר מטורף בשביל הצחוקים, אבל הוא עשה הרבה צרות".
ג'ים גארד, מורה למתמטיקה בבית הספר, סיפר כי קרוז סולק ממנו. "היו בעיות איתו בשנה שעברה לאחר שאיים על תלמידים, ואני מניח שהוא נתבקש לעזוב את הקמפוס", אמר. ג'יליאן דייויס, תלמידה לשעבר בת 19, סיפרה לרויטרס כי קרוז דיבר הרבה על רובים ועל סכינים, אך כי אף אחד לא לקח אותו ברצינות. "הייתי אומרת שהוא לא היה הילד הכי שפוי או נורמלי בבית הספר. בהחלט היה בו משהו מוזר", אמרה. 

אירוע הירי בבית הספר בפלורידה. צילום: רויטרס
אירוע הירי בבית הספר בפלורידה. צילום: רויטרס


תלמיד בשם ברנט בלאק שדיבר עם רשת ABC אמר כי קרוז איים בשנה שעברה לירות על בית הספר. "לפני כשנה ראיתי אותו עצבני בבוקר", סיפר בלאק. "שאלתי אותו : 'מה קרה?' והוא ענה: 'אני נשבע באלוהים שאני אירה על בית הספר הזה'. אז אמרתי לו: 'תיזהר במה שאתה אומר לידי', והלכתי. הוא ניגש אליי מאוחר יותר להתנצל על דבריו".