ניקולס קרוז, הצעיר בן ה-19 שטבח ב-17 תלמידים ומורים בבית הספר התיכון בפלורידה, הואשם היום (חמישי) ב-17 מקרים של רצח בכוונה תחילה, כך אמרה דוברת משרד התובע המחוזי. השריף של מחוז ברוארד, סקוט ישראל, אמר כי קרוז נכנס לבת הספר "מרג'ורי סטונמן דאגלס" בפארקלנד ופתח באש לעבר תלמידים ומורים. ההערכה היא כי הוא פעל לבד. בין הנרצחים בטבח ישנם חמישה יהודים: מדואו פולאק, בת 18; ג'יימי גוטנברג' בת 14; אלקס שכטר' בן 49; סקוט בייג'; בן 35; ואליסה אלחדף, בת 14.


האם ה-FBI קיבל אזהרה לגבי קרוז? בן בנייט, יוטיובר סיפר היום ששם לב שבאד הסרטונים שפרסם נכתבה תגובה ממישהו בשם ניקולס קרוז, שכתב ש"אני הולך להיות יורה מקצועי בבית ספר". בנייט הודיע לבולשת הפדרלית על התגובה ושלח להם צילום מסך ואף טלפן למשרד של ה-FBI במיסיסיפי. הוא גם הודיע ליוטיוב עצמה, שההסירה את הסרטון. 
לדברי בנייט, הסוכנים חזרו אליו מיידית וראיינו אותו ביום שאחרי. "הם הגיעו למשרד שלי ושאלו אותי אם אני יודע משהו על כותב התגובה", אמר בנייט לאתר באזפיד. הסוכנים שבו ויצרו איתו קשר בעקבות הטבח בתיכון בפלורידה ושוב שאלו אותו האם הוא מכיר את קרוז או יודע עליו משהו. 
תיעוד של הרגעים הדרמטיים של מעצר היורה בבית הספר בפלורידה


קרוז איבד את אמו לפני מספר חודשים לאחר שמתה מדלקת ריאות. אביו מת לפני מספר שנים מהתקף לב. בני הזוג אימצו אותו ואת אחיו, זכארי, לאחר שהגיעו מלונג איילנד לפלורידה.



מאז מותה של האם, שני האחים נשארו בהשגחתו של חבר משפחה. לאחר שלא היה מרוצה, ביקש קרוז לעבור לגור אצל חבר. עורך דינה של משפחת החבר טען כי המשפחה המאמצת החדשה ידעה שקרוז מחזיק רובה חצי אוטומטי, אבל הכריחה אותו לשמור עליו נעול בארון. הפרקליט, ג'ים לואיס, אמר כי המשפחה שמה לב שקרוז בדיכאון, אבל ייחסה זאת למות אמו.  



יום לאחר הטבח, מתברר שבבית הספר ידעו על התנהגותו הבעייתית של קרוז ואף הזהירו את המורים לגביו. ג'ים גארד, מורה למתמטיקה בבית הספר, אמר כי "הודיעו לנו בשנה שעברה שלא לתת להיכנס לתחומי בית הספר עם תיק". לדבריו, "קרוז איים על תלמידים וכנראה שאמרו לו לעזוב את המקום". 
הנהלת בית הספר השעה את קרוז מהלימודים, אך לא הסבירה מדוע. מי שכן חשפה את הסיבה היא וקיטוריה אולברה, תלמידה בת 17, שסיפרה כי קרוז הושעה משום שרב עם החבר של בת זוגו לשעבר. מאז ההשעייה הוא הלך לבית ספר אחר. 
בעקבות הטבח הורה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להוריד את דגלי ארה"ב בכל הבניינים הפדרליים ובסיסי הצבא לחצי התורן למשך ארבעה ימים.