נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (חמישי) להחלמה ושלווה בעקבות הטבח בית הספר בפלורידה. בנאום לאומה שנשא לאור רציחתם של 17 בני אדם על ידי צעיר חמוש ברובה, אמר הנשיא: "אנחנו חייבים לעבוד ביחד על מנת ליצור תרבות שמחבקת את כבוד החיים שיוצרים קשרים אנושיים עמוקים ומשמעותיים". הנשיא גם אמר כי הוא מתכוון לבקר את קורבנות הטבח ואת רשויות החוק בפארקלנד, העיר בה אירע האסון.



עוד אמר הנשיא כי הירי היה אירוע של אלימות נוראית, שנאה ורשע. לדבריו, היורה ביצע רצח וכי אסור שילד או מורה יהיה בסכנה בבית ספר אמריקאי. הוא הוסיף כי ייפגש עם מושלי מדינות על מנת לפתח מדיניות לשפר את הביטחון בבתי הספר ולטפל בצרכים של בריאות הנפש במדינה. "זה לא מספיק לנקוט בצעדים שגורמים לנו להרגיש שאנחנו יוצרים שינוי. אנחנו חייבים לעשות שינוי בפועל". 



היום נחשפו פרטים חדשים אודות היורה, ניקולס קרוז בן ה-19. על פי הדיווחים בארצות הברית, הוא איבד את אמו לפני מספר חודשים ואילו אביו מת לפני מספר שנים. לאחר שעבר לגור עם אחיו אצל חברה של המשפחה, הוא ביקש לעזוב ועבר לגור עם חבר ומשפחתו. עורך דינה של משפחת החבר טען כי המשפחה המאמצת החדשה ידעה שקרוז מחזיק רובה חצי אוטומטי, אבל הכריחה אותו לשמור עליו נעול בארון. הפרקליט, ג'ים לואיס, אמר כי המשפחה שמה לב שקרוז בדיכאון, אבל ייחסה זאת למות אמו.



עוד נודע היום, כי כבר בחודש ספטמבר עלה שמו של קרוז במשרדי ה-FBI. בן בנייט, יוטיובר, סיפר היום ששם לב שבאחד הסרטונים שפרסם נכתבה תגובה ממישהו בשם ניקולס קרוז, שכתב ש"אני הולך להיות יורה מקצועי בבית ספר". בנייט הודיע לבולשת הפדרלית על התגובה ושלח להם צילום מסך ואף טלפן למשרד של ה-FBI במיסיסיפי. הוא גם הודיע ליוטיוב עצמה, שהסירה את הסרטון.



לדברי בנייט, הסוכנים חזרו אליו מיידית וראיינו אותו ביום שאחרי. "הם הגיעו למשרד שלי ושאלו אותי אם אני יודע משהו על כותב התגובה", אמר בנייט לאתר באזפיד. הסוכנים שבו ויצרו איתו קשר בעקבות הטבח בתיכון בפלורידה ושוב שאלו אותו האם הוא מכיר את קרוז או יודע עליו משהו.