ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, בהתבטאות מעוררת מחלוקת נוספת באשר לתפקידם של הפולנים בשואה. במהלך ועידת הביטחון במינכן, גרמניה, אמר היום (שבת) מורבייצקי כי "אנחנו לא נעניש מי שיאמר שהיו משתפי פעולה פולנים עם הנאצים. אכן היו כאלה, כפי שהיו גם פושעים אוקראינים ויהודים משתפי פעולה".

את הדברים אמר מורבייצקי לאחר שנשאל על ידי העיתונאי הישראלי רונן ברגמן אם יספר את סיפור הישרדותה של אמו בפולין הוא ייענש. "אם אני מבין נכון, ברגע שאספר את הסיפור הזה בפולין אני צפוי להיענש, מדוע אתה עושה את זה? אתה מושך יותר אש לעבר המוערבות הפולנית בשואה", אמר ברגמן וזכה למחיאות כפיים מהיושבים באולם. 
ראש הממשלה הפולני ענה לשאלתו של ברגמן באריכות, תוך שהוא משלב אלמנטים של הכחשת שואה. "פולין היא המקום היחיד בכל רחבי אירופה בו שכנים, אזרחים, חברים וכפרים הושמדו לחלוטין בגלל שעזרו ליהודים", אמר, תוך שהוא התעלם מרצח של חסידי אומות עולם ברחבי אירופה. "לשאלת העונש, אנחנו לא נעניש מי שיאמר כי היו משתפי פעולה פולנים עם הנאצים, כי אכן היו כאלה, כשם שהיו פושעים אוקראינים ויהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים. אנחנו לא נהפוך את הפושעים לקורבנות".

מורבייצקי תיאר גם את המצב הפוליטי בפולין במהלך הכיבוש: "פולין הייתה המקום היחיד שנכבש על ידי הגרמנים ולא הוקמה בו ממשלת בובות שסייעה לנאצים. גם מספר הפולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים היה קטן בהרבה מכל מקום אחר באירופה שנכבש על ידם".
 
כזכור, חוק ההכחשה הפולני אוסר לומר או לכתוב כי העם הפולני היה שותף לפשעים הנאצים, כמו גם לומר את צירוף המילים "מחנה מוות פולני" בהתייחס לששת מחנות ההשמדה שהוקמו על ידי הנאצים על אדמת פולין.

ראש הממשלה הפולני הגיע למינכן לאחר ביקור קצר בברלין בו נפגש עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. אחת ההשערות כי אולי תתקיים פגישה בינו לבין ראש הממשלה נתניהו המשתתף גם הוא בוועידה. כעת לאחר שראש ממשלת פולין הבהיר שוב כי פניה של ממשלתו היא להכחשת שואה והשוואה בין משתפי פעולה פולנים ליהודים, לא בטוח עד כמה אפשרית פגישה כזאת.