"תתעוררי אמריקה": לאחר שהתובע המיוחד רוברט מולר הגיש כתבי אישום נגד 13 רוסים, באשמת התערבות בבחירות בארצות הברית, חזר היום (ראשון) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לחשבון הטוויטר שלו, שם הוא פורק את תסכולו פעמים רבות, ותקף את המפלגה הדמוקרטית, ה-FBI והנשיא הקודם ברק אובמה,, תוך שהוא טוען שיריביו הם אלה שקיימו קשרים עם רוסיה ותהה: "מדוע לא פתחו חקירה נגד אובמה?".



את סערת הציוצים פתח טראמפ באמירה כי יריבתו בבחירות, הילארי קלינטון, היא זו שקיימה קשרים עם הקרמלין ואמר: "היועץ לביטחון לאומי, הגנרל הרברט מקמאסטר, שכח לומר כי הבחירות ב-2016 לא הושפעו מידי הרוסים, והקנוניה היחידה הייתה בין רוסיה וה. המושחתת (הילארי קלינטון) והמפלגה הדמוקרטית. זיכרו את היומן המלוכלך, אורניום, נאומים, אימיילים וחברת פודסטה".



מספר שעות לאחר מכן, תקף הנשיא את קודמו, וטען כי ה-FBI היה צריך לפתוח נגדו בחקירה בשל העברת כספים שביצע לאיראן במסגרת חילופי שבוייים שסיכם אובמה עם טהרן. "עדיין לא התגברתי על העובדה שאובמה הצליח לשלוח 1.7 מיליארד דולר במזומן לאיראן, ואף אחד בקונגרס, ב-FBI או במשרד המשפטים לא קרא לחקירה".



X



X



"יכול להיות שגאון במשקל 200 ק"ג השפיע על הבחירות"



מיד לאחר מכן, הכחיש טראמפ כי שהוא טען שרוסיה לא התערבה בבחירות, וציטט את עצמו מזמן הקמפיין. "אולי זאת רוסיה, סין או כל מדינה או קבוצה אחרת", ציין שוב טראמפ תוך שהוא מצטט את עצמו, והמשיך: "זה יכול להיות גאון במשקל 200 ק"ג, ששוכב במיטה שלו ומשחק במחשב". טראמפ המשיך עוד וטען כי "'השקר' הרוסי הוא שהקמפיין של טראמפ שיתף פעולה עם רוסיה, הוא מעולם לא עשה זאת".



טראמפ המשיך לצייץ וכתב כי "אם המשימה של רוסיה הייתה ליצור פילוג, הפרעה וכאוס בארצות הברית, אז בעזרת השימועים בקונגרס, חקירות והשנאה הבין-מפלגתית, הם הצליחו מעל למצופה. הם בטח מתגלגלים מצחוק במוסקבה, תתעוררי אמריקה". את סדרת הפוסטים הוא סיים בכך שצייץ מחדש קריקטורה שלועגת למגיש הראשי של רשת CNN וולף בליצר. 



כזכור, מוקדם יותר האשים טראמפ את ה-FBI, וטען כי אם הסוכנות הייתה משקיעה פחות מאמצים בחקירת הקשרים בין קמפיין הבחירות שלו לקרמלין, ייתכן והסוכנות הייתה מסכלת את אירוע הירי ההמוני שאירע בפלורידה ביום חמישי האחרון, אז תלמיד לשעבר בתיכון במדינה נכנס לבית ספרו, פתח באש לעבר תלמידי ומורי בית הספר ורצח 17 מהם. "הם מבזבזים יותר מדי זמן בניסיון להוכיח כי קיימת קנוניה רוסית עם קמפיין טראמפ - אין שום קנוניה. חזרו ליסודות ועשו אותנו גאים", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.