נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים הלילה (חמישי) מפגש בן שעה עם ניצולי הטבח בתיכון בפלורידה ועם הוריהם של הנרצחים. במהלך המפגש, טראמפ שידוע כתומך בזכות לשאת נשק, אמר כי ממשלו עומד להיות "נוקשה מאוד" לגבי בדיקות רקע ובריאות נפשית של אזרחים המבקשים לרכוש נשק. עוד הבטיח הנשיא כי תישקל העלאת הגיל המינימלי לרכישת סוגים מסוימים של כלי נשק.



במהלך המפגש, טראמפ דיבר ארוכות על כך שמורים חמושים בנשק חם, ירתיעו יורים פוטנציאלים ויוכלו כך להציל חיים של תלמידים. "אם בתיכון בפלורידה היה מורה חמוש, האירוע היה מסתיים יותר מוקדם", הסביר הנשיא. צלם של getty images שנכח באירוע תיעד את הנשיא כשהוא מחזיק פתק ובו כתובים חמישה משפטים המביעים סימפטיה כלפי הניצולים. בין המשפטים שנכתבו: "מה אני יכול לעשות כדי לגרום לך להרגיש בטוח?" ו"אני שומע אותך".



הפתק שהחזיק טראמפ. צילום: getty images



בתוך כך, עשרות תלמידים מתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס הובילו אתמול את ההפגנה הראשונה של הקמפיין "לעולם לא שוב" למען החמרת הפיקוח על כלי נשק, שעות אחרי שראו כיצד הפוליטיקאים בבית הנבחרים של פלורידה מסכלים הצעה לאסור על שימוש ברובי סער כדוגמת כלי הנשק שבו השתמש הרוצח ניקולס קרוז.



כל אירוע של הרג המוני מעורר מחדש את הדיון הציבורי בארה"ב על הקשחת החקיקה לגבי מכירה והחזקה של כלי נשק, אולם בדרך כלל לא נעשה דבר בפועל, בין השאר בשל עוצמתו של לובי הנשק בהובלת ארגון הרובאים הלאומי. לאחר הטבח בתיכון בפארקלנד בשבוע שעבר, החליטו התלמידים שניצלו להוביל את המחאה החדשה במסגרת קמפיין "לעולם לא שוב" כשהם, יחד עם תלמידים אחרים ברחבי ארה"ב, מבקשים ללחוץ על הנשיא ועל הפוליטיקאים לנקוט הפעם צעדים ממשיים.



כמו כן, הנשיא טראמפ נקט אתמול צעד את המשמעותי הראשון שלו למען החמרת הפיקוח על כלי נשק ואמצעי לחימה, כאשר הורה למשרד המשפטים לפעול למניעת התקן שיכול להפוך רובי סער למכונות ירייה. יצוין כי אף שלא נעשה שימוש בהתקן במהלך הטבח בפלורידה, רובה זה שימש את סטיבן פאדוק, שרצח 58 בני אדם במתקפת הירי בלאס וגאס באוקטובר האחרון. "אנחנו יכולים לעשות יותר כדי להגן על הילדים שלנו", אמר הנשיא והבהיר לשר המשפטים ג'ף סשנס: "אני מצפה שהתקנות הקריטיות האלה יושלמו בקרוב מאוד".