ממשל טראמפ שוקל הטלת סנקציות חדשות נגד רוסיה, זאת בתגובה למעורבותה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, ומתקפת הסייבר ההרסנית מחודש יוני האחרון, כך דווח הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, שהסתמך על דבריהם של שלושה בכירים בממשל, הבכירים דחו את הביקורת שנשמעה על העיכוב בהטלת הסנקציות, שאושרו בקונגרס בקיץ האחרון. הם טענו כי בתהליך לפרסומן של הסנקציות נעשה בהתאם לחוק ולא ניתן לזרזו. 
הבכירים לא סיפקו מידע על המועד שבו יחלו הסנקציות החדשות, או על התחומים שהן ישפיעו עליהם. עם זאת, הם ציינו כי מספר סנקציות הוטלו על שני גורמים רוסים שאוזכרו בדוח שפרסם בשבוע שעבר התובע המיוחד, החוקר את המעורבות הרוסית בבחירות, רוברט מולר. הם אמרו כי הם מתכוננים לאפשרות לפיה גורמים ברוסיה ינסו לחבל בבחירות אמצע הקדנציה בקונגרס, שצפויות להתקיים בנובמבר הקרוב. 
הדיווח מתפרסם כשבוע לאחר שגורמים בבית הלבן האשימו את רוסיה בביצוע מתקפת הסייבר ביוני האחרון, שזכתה לשם not petya. דוברת הבית הלבן אמרה כי מדובר במתקפה "היקרה וההרסנית ביותר בהיסטוריה" וכי "לדבר תהיה השלכה בינלאומית". לדבריה, המתקפה היתה חלק מהמאמץ המתמשך של הקרמלין לערער את יציבות המשטר באוקראינה. "הדבר מוכיח באופן ברור את מעורבותה של רוסיה בסכסוך המתמשך בין שתי המדינות". 

מספר שעות לפני כן, גורמים בבריטניה הצהירו דבר דומה. גורמי הממשלה אמרו כי "המתקפה נראתה כמתקפת כופר, אבל מטרתה הרשמית הייתה לשבש את פעילות רשויות המדינה". הם הוסיפו, בהצהרה הרשמית כי "מדובר בפעולות בלתי נסבלות".
דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הכחיש את ההאשמות הבריטיות והאמריקאיות, לפיהן רוסיה עומדת מאחורי מתקפת הסייבר שיעדיה המרכזיים היו באוקראינה. בתוך מספר ימים, המתקפה גרמה לנזקים כלכליים של בשווי של מיליארדי דולרים במספר מדינות ברחבי אירופה, אסיה  ואמריקה. פסקוב טען כי "ההאשמות הן חלק ממסע רוסיהפוביה" שנערך בכמה מדינות מערביות.