מועצה הביטחון של האו"ם החליטה הלילה (שבת) על כינון הפסקת אש ללא דיחוי בסוריה, שתימשך 30 יום. ההחלטה כוללת גם פתיחת נתיבים בטוחים להעברת סיוע הומניטרי. הדיון בנושא התנהל לאחר מספר פעמים שבהן הוא נדחה, בשל "אי הסכמה".  שגריר רוסיה אמר במהלך הדיון: "הסכמנו בשל המצב ההומניטרי. ג'בהת א-נוסרה ודאעש לא כלולים בהסכם". שגריר צרפת אמר כי "יש לפעול כדי להגיע להסדר כולל בסוריה".



השגריר הבריטי הסביר כי "בריטניה מברכת על החלטה 2401. אנחנו מברכים את כווית ושוודיה, אך לא מברכים את עצמנו. לקח לנו זמן רב כדי להסכים להחלטה זו". הוא תיאר את ההפצצות הסוריות באל-ע'וטה "ברבריות". השגריר ציטט אזרח סורי שסיפר, כי "אנחנו מתים כאן ואתם מדברים על פרופגנדה", והוסיף כי "מה שהיה במזרח אל-ע'וטה זה גיהינום על האדמה". בתוך כך, ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם טען כי מספר דקות לאחר קבלת ההחלטה, מטוסי קרב החלו בהפגזת עיירה במזרח אל-ע'וטה. 
הפצצות באל-גוטה בפרברי דמשק

ההפצצות באל-ע'וטה. צילום: רויטרס


כזכור, אמש נשמעו מטחי פצצות עזים בשכונה הנמצאת בפרברי העיר דמשק, כך לדברי עדי ראייה שצוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס. מדובר ביום השישי ברציפות, שבמהלכו מטוסים צבאיים של ממשל אסד ובעלות בריתו, מפציצים את השכונה, המעוז האחרון של כוחות המורדים, באזור בירת סוריה. ארגון זכויות האדם הסורי מסר כי למעלה מ-462 בני אדם נהרגו עד כה, בהם לפחות 99 ילדים. עם זאת, בתקשורת הסורית הרשמית דווח כי אדם אחד נהרג ו-58 נפצעו, בעקבות הפצצות שביצעו המורדים על מספר אתרים בדמשק. 
 
על פי הדיווחים, מדובר באחד מהימים הקשים ביותר, מבחינת כמות ההרוגים והנזק שנגרמו, מאז היום שבו צבא אסד כבש את העיר חלב ב-2016. כעת העיניים מופנות למטה האו"ם, ולדיון שצפוי להתקיים בשעות הקרובות במועצת הביטחון. הוא נדחה בגלל חוסר הסכמה של חברות הוועדה, בנושא נוסח ההחלטה שתתקבל. 

מעורבותה של רוסיה באסון הגדול שמתרחש בסוריה, נערכת כבר שנים ארוכות. הצבא של אסד זוכה לסיוע משמעותי של ציוד ונשק מצד פוטין. אלא שהעמידה הרוסית לצד סוריה, לא מסתיימת בזה. נציג רוסיה באו"ם, וסילי נבנזיה, אמר כי לא ניתן לכפות הפסקת אש ולהתערב מבחוץ בענייניה הפנימיים של סוריה.