ארמון המלוכה היפני הפתיע מוקדם יותר החודש כאשר הודיע על דחיית החתונה הצפויה של הנסיכה מאקו, נכדתו הבכורה של הקיסר אקיהיטו, אולם כעת מסתמן כי האירוע יבוטל לחלוטין אחרי שהחתן המיועד קיי קומורו לא חשף כי הוא מצוי בקשיים כלכליים. הנסיכה (26) וקומורו (26) התארסו בספטמבר האחרון והיו אמורים להינשא ב־4 בנובמבר הקרוב. מאחר שקומורו הוא בן עם פשוט, הייתה אמורה מאקו לאבד לאחר החתונה את התואר הרשמי שלה ולעזוב את בית המלוכה בהתאם לחוק.
 
מוקדם יותר החודש נמסר כי החתונה לא תתקיים במועד בשל "חוסר היערכות" וכי היא ככל הנראה תתרחש רק בשנת 2020. אולם המגזין היפני "שוקאן גנדאי" ציטט גורם בלשכת ראש הממשלה, שינזו אבה, שטען כי החתונה תתבטל לחלוטין מאחר שקומורו לא חשף בפני אביה של מאקו, הנסיך אקישינו, כי משפחתו נמצאת בחובו וכי הוא לא יוכל לתמוך כלכלית ברעייתו העתידית כפי שנדרש ממנו.
 
לפי הגורם, הכוונה היא להציג זאת כפרידה בשלבים בין בני הזוג כדי "למנוע בושה", במיוחד כאשר הקיסר אקיטיהו צפוי לפרוש בשנה הבאה. "יפצירו בקיי לפרוש באופן התנדבותי", ציין הגורם. המגזין אף ציטט גורם בארמון הקיסרות שאמר כי המצב דומה ל"נישואים במרמה".


אקיהיטו, קיסר יפן. צילום: רויטרס
אקיהיטו, קיסר יפן. צילום: רויטרס