סרט דוקומנטרי, ששודר שלשום ב־BBC תחת הכותרת "מחיצת האופוזיציה במצרים", ובו טענות על עינויים של מתנגדי המשטר בבתי הכלא של הצבא המצרי, לצד אונס נערות הנעצרות בשל התנגדותן למשטר, מטלטל את מצרים.



במסגרת הסרט שוחחה העיתונאית הבריטית אורלה גורין עם עצורים ובני משפחותיהם, ושמעה מהם טענות על עינויים לכאורה שמהם סבלו מתנגדי ההפיכה הצבאית מ־3 ביולי 2013. העיתונאית גורין אף פרסמה בחשבון הטוויטר שלה חלקים מהסרט. בין היתר, בסרט סיפר הצעיר מחמוד מוחמד חוסין, שנעצר לפני שלוש שנים, כי הסוהרים חשמלו אותו בכוונה באיבריו המוצנעים ובמקומות רגישים בגופו. לדבריו, הוא נעצר ללא משפט למשך שנתיים, ואנשי המשטרה הכו אותו במיוחד ברגלו הימנית, מאחר שידעו שהוא סובל מנכות בה.



אמה של העצורה זוביידה, בת 23, סיפרה בסרט: "הבת שלי נאנסה ועברה עינויים ברוטליים על ידי אנשי המשטרה בכלא. היא נעצרה בקרבת הפגנה שלא השתתפה בה ב־2014 והועברה לכלא למשך שבעה חודשים. הגוף שלה היה צרוב מרוב עינויים. אנשי המשטרה אנסו אותה ועשו בה מעשים בניגוד לצווי האל".



זמן קצר אחרי שידורו של התחקיר התייחסה אליו לשכת נשיא מצרים בהודעה שבה נאמר: "מה ששודר בתחקיר הוא שקר... הטענות בדבר המצב הפוליטי והחברתי במצרים, המצב בבתי הכלא וזכויות האדם מעידות על דבר והיפוכו". בעקבות התחקיר, החליט משרד ההסברה המצרי לנזוף במנהל משרדי תאגיד השידור הבריטי בקהיר ולהעביר אליו מכתב רשמי שנועד "לתקן את הטעויות של הכתבת".