המעודדות מקוריאה הצפונית הפכו לאחת האטרקציות הגדולות ביותר של אולימפיאדת החורף, שהסתיימה בקוריאה הדרומית שלשום. העידוד המדויק, החיוכים ובעיקר האפשרות לראות אזרחים פשוטים מהמדינה הסגורה, היוו עילה לשליפת סמארטפונים מכל אחד מהיושבים בקהל. אבל כמובן, כמו בכל דבר שקשור במשטר הקיצוני, גם כאן מתברר כי יש סקנדל אדיר, שהתגלה בעקבות עריקה של אזרחית, שחיה מ-2008 בקוריאה הדרומית.



על פי הדברים שסיפרה ועוררו סערה, מסתבר כי הוועד האולימפי נתן את הסכמתו לסוג של שיעבוד לנערות מסכנות, שכנראה לא מסתפקות רק בעידוד. על פי הדברים, מסתבר כי הנערות החביבות שימשו ומשמשות לאורך השנים כשפחות מין של מנהיגי מפלגת השלטון, ונחשבות ל"נערות עינוגים" של הבכירים. לעניין הרצון של הבנות, אגב, אין שום זכות להישמע, והן מצוות לעשות מה שאומרים להן.

על פי העריקה, הבנות נקראות "צבא היפייפיות", שסיפקו שירותי סקס גם לעובדי המפלגה הקוריאנית. כזכור, המפלגה הקומוניסטית שכל אזרחי המדינה אמורים להישבע לה אמונים, היא היחידה במדינה, ובניגוד לאזרחים העניים, הם חיים כשמותרות החיים לרגליהם. כל 230 המעודדות שהגיעו לאולימפיאדה, היו אמורות לשמש כיחסי חוץ של קוריאה הצפונית. אגב, כולן גם חזרו הביתה.

הנשים האלה היו תחת מעקב צמוד מאוד לאורך כל הזמן, ונאסר עליהן לקיים אינטרקציה עם כל אחד אחר, פרט לחברותיהן לנבחרת. ההוראות שלהן היו לעבור מאירוע לאירוע, לעבור אל חדר האוכל ולאחר מכן היישר אל חדרן, כשהם מחוייבות תמיד ללכת בזוגות. מי שתנסה להימלט, או לערוק, כמובן מסתכנת בכך שבני משפחתה יעבדו בפרך לאורך כל ימי חייהם או יוצאו להורג. כמו כן, אם אתם חושבים שאין שטיפת מוח בנושא, אז תשכחו מזה. הבנות עוברות חודשים של מחנה אימונים, שבסופו מובהר להן כי הן צריכות לשכוח את כל מה שהן ראו. 
לי סו-יאון סיפרה ל"בלומברג" כי "הן הולכות לאירועים של הוועד המרכזי וצריכות לקיים יחסי מין עם האנשים שם, גם אם הן לא רוצות", אמרה. העריקה, אגב, היתה חברה בעבר במקהלה צבאית שגם כן היתה במסע מחוץ למדינה, וניצלה רגע אחד כדי לברוח. 
כאשר ניסה אחד הכתבים הבריטיים להתקרב אל הבנות, הוא נדחף ונהדף משם על ידי שומר ראש רעול פנים שהזהיר אותו מלנסות שוב. למרות המחאות של העיתונאים, כיוון שמדובר במשהו שפוגע בכללים של האולימפיאדה, בוועד האולימפי התעלמו מכך, ועל פי הטענות, עזרו בעצם לשיעבוד הבנות המסכנות.