בעת שבישראל מתמוגגים מנחת ממחווה הידידות של הנשיא דונלד טראמפ ומרעיפים עליו שבחים בשל החלטתו להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים עוד השנה - רוב משמעותי בקרב האמריקאים איננו שבע רצון מתפקודו ומתקשה להתרגל לעובדה שטראמפ הוא הנשיא שלהם. לאחר שיפור קל בהיקף שביעות הרצון מתפקודו שהסתמן בחודש שעבר – נתונים של סקרי דעת קהל שפורסמו אתמול בתוכניות יום ראשון בערוצי טלוויזיה ועיתונים מראים כי הלכי הרוח השליליים בקרב רוב האמריקאים בהתייחסותם לאופן שבו הנשיא ממלא את תפקידו לא רק חזרו לקדמותם אלא אף גברו והתעצמו.
 
מתוצאות הסקר של ערוץ CNN שפורסמו אתמול עלה כי שיעור שביעות הרצון מתפקוד הנשיא ירד לשפל הנמוך ביותר מאז שהוא התחיל את כהונתו בבית הלבן בינואר 2017. מהסקר מתברר שהיקף שביעות הרצון מהנשיא עומד על 38 אחוזים ורוב של 60 אחוזים מקרב הנשאלים הביעו הסתייגות גורפת וביטויי ביקורת מתפקודו של טראמפ. 

תוצאות דומות העלו שני סקרים נוספים. אחד של העתון יו.אס.איי טודיי והשני של המרכז למחקר פוליטי באוניברסיטת ספולק. הסקרים מגלים כי גם בקרב רפובליקנים מתחילה להסתמן ירידה בשעורי שביעות הרצון מתפקודו. עדיין רוב של 80 אחוזים בקרב מצביעים רפובליקנים מרוצים מהנשיא. אבל בסקר של CNN נרשמה ירידה קלה בהיקף שביעות הרצון מהנשיא בקרב רפובליקנים. בקרב מצביעים עצמאיים היקף שביעות הרצון מהנשיא לא עולה על 35 אחוזים. בקרב דמוקרטיים ההיקף הוא רק 5 אחוזים.

 אירוע הירי בבית הספר בפלורידה. צילום: רויטרס
אירוע הירי בבית הספר בפלורידה. צילום: רויטרס


השפל הנמוך ביותר בהיקף המרוצים מהנשיא טראמפ הוא בקרב הנשים. רק 29 אחוזים מהנשים שהשתתפו בסקרים הביעו שביעות רצון מתפקודו. בקרב גברים שיעור המרוצים עומד על 42 אחוזים. בקרב אמריקאים מתחת לגיל 35 רק 22 אחוזים הביעו נחת מהנשיא. גם אופן טיפולו של הנשיא טראמפ בתקרית הירי בבית הספר במדינת פלורידה לא קיבל תמיכה. רק 33 אחוזים הביעו תגובה חיובית לתגובתו לנגישות החופשית ברכישת כלי נשק בארה"ב בעקבות טבח התלמידים בבית הספר בפלורידה. 54 אחוזים שללו את תגובתו.