מומחים של האו"ם טוענים כי קוריאה הצפונית מעבירה לממשל הסורי חומרים שניתן לייצר באמצעותם נשק כימי. הציוד כולל  בין היתר אריחים עמידי חומצה, שסתומים ומדי חום, כך עולה מדוח של האו"ם, שפורסם היום (שלישי) בניו יורק טיימס. טכנאים צפון קוריאניים נצפו כשהם עובדים במתקן כימי ידוע, שמייצרים בו טילים בסוריה. הדוח נכתב על ידי פאנל של מומחים מטעם האו"ם, שבדקו את האופן שבו קוריאה הצפונית עוקבת אחרי הסנקציות של האו"ם. 
עדויות לקשר בין קוריאה הצפונית לסוריה, מגיעות אחרי פעמים רבות שבהם מדינות רבות האשימו את אסד בתקיפת האזרחים שלו באמצעות נשק כימי. בין היתר, מדובר בתקיפות האחרונות שהתבצעו במהלך השבוע האחרון בשכונת אל-ע'וטה, באמצעות מה שנראה כמו גז כלור. המסמך מדגיש את הסכנה הקיימת בסחר בין שתי המדינות, דבר שיאפשר לסוריה לשמור על הנשק הגרעיני שלה, ולקוריאה הצפונית להמשיך ולהרוויח כסף, עבור תוכנית הגרעין שלה. 
עוד נטען בדוח, שלא פורסם לציבור, כי הרכיבים המדוברים היו חלק מלפחות 40 משלוחים שלא דווח עליהם בעבר, והועברו מקוריאה הצפונית לסוריה, בין השנים 2017-2012. הם כללו חלקי טילים בליסטיים אסורים, וחומרים שניתן לעשות בהם שימוש למטרות אזרחיות ולמטרות צבאיות. כותבי הדוח וגם החברים במועצת הביטחון של האו"ם, שנחשפו לדוח, סירבו להגיב. המומחים המרכיבים את הפאנל מגיעים ממדינות שונות, ובעלי מומחיות בתחומים מגוונים כמו נשק להשמדה המונית, תחבורה ימית ובקרה במכס. הוועדה מחזיקה החל משנת 2010 במנדט של מועצת הביטחון, המאפשר לה לחקור ולבדוק את הפרות הסנקציות הצפון קוריאניות, ולהציג את הממצאים שלהן מדי שנה.

למרות זאת, מומחים שקראו את הדוח טענו כי הראיות שהובאו בו, לא הוכיחו חד משמעית כי קיים שיתוף פעולה שוטף ומתמשך בין המדינות, בנושא נשק כימי. עם זאת, הם אמרו כי מדובר בפירוט הרחב ביותר של המאמצים ששתי המדינות נוקטות, כדי לעקוף את הסנקציות שהוטלו עליהן, במטרה לעצור את ההתקדמות הצבאית שלהן. ויליאם ניוקומב, שהיה בעברו יושב ראש פאנל מומחים באו"ם, שעסק בקוריאה הצפונית בין השנים 2014-2011, כינה את המסמך "פריצת דרך חשובה". 
מאז תחילת מלחמת האזרחים הסורית ב-2011, עלו חשדות לפיהם קוריאה הצפונית מספקת ציוד וסיוע של מומחים לתוכנית הגרעין של נשיא סוריה, בשאר אסד. חשדות אלה לא נרגעו, אפילו כשבשנת 2013, סוריה חתמה על אמנת נשק הכימי, וטענה כי היא מוותרת על הנשק הכימי במדינה. 
מדובר בדוח באורך של כ-200 עמודים והוא כולל, בין היתר, עותקים של חוזים בין חברות צפון קוריאניות וסוריות, וכן מסמכים המציינים את סוגי החומרים והמוצרים שנשלחו. עוד פורטו בדוח הדרכים בהן ממשלת קוריאה הצפונית ניסתה לעקוף את הסנקציות. הוא מתאר כיצד הם משתמשים ברשת מורכבת של חברות שונות ואזרחים זרים, כדי לקבל גישה למימון בינלאומי. בנוסף, היא נוקטת בפעולות סייבר מתוחכמות כדי לגנות סודות צבאיים.