כתב אישום הוגש הלילה (חמישי) נגד אזרח ישראלי בן 19 על פשעי שנאה הקשורים לאלפי איומים שביצע נגד מוסדות של הקהילה היהודית ונגד שגרירות ישראל בארצות הברית. ממשרד המשפטים האמריקאי נמסר כי הצעיר, העצור בישראל, ביצע התרעות שווא ב-2016 ובתחילת 2017. בהודעה לא נאמר אם ההאקר, המחזיק באזרחות כפולה ישראלית-אמריקאית, יוסגר לארצות הברית. שמו אסור לפרסום מפני שאת חלק מהעבירות הוא ביצע על פי החשד כשהיה קטין.
על פי האישום, הצעיר, תושב אשקלון, התקשר ואיים לבצע פיצוץ במשרדי הארגון היהודי "הליגה נגד השמצה" וכן איים באימייל לבצע פיגוע בשגרירות ישראל בוושינגטון במרץ 2017. כמו כן, הוא מואשם כי איים על מרכזים של הקהילה היהודית בפיצוצים ובאירועי ירי במדינת פלורידה וכן על נמל התעופה של אורלנדו ועל בית ספר. האיומים גרמו לפינויים המוניים והעלו פחדים מעלייה באנטישמיות. על פי סעיפים נוספים, הוא התקשר למשטרה בינואר 2017, טען כי הוא מחזיק בבני ערובה בבית במדינת ג'ורג'יה ואיים להרוג את השוטרים שיגיעו למקום.
לפי הרשויות בארצות הברית, ההאקר הישראלי פרסם את שירותי הסייבר שלו ב"אלפה ביי", שוק שחור אינטרנטי שמאז נסגר, והציע לאיים על כל בית ספר בעבור 30 דולר. "אלפה ביי" נסגר על ידי הממשל האמריקאי ביולי 2017. בישראל, הוא מואשם כי "ניצל" את הרשת האפלה (הדרק נט) כדי לסחור בשירותים לרבות מכירת דרכונים מזויפים, תעודות זהות מזויפות רישיונות נהיגה מזויפים, במסמכים ובסמים. תמורת השירותים הללו נמצא על ידי החוקרים כי בחשבונות הביטקוין, המטבע הממוחשב של הצעיר, נמצא כסף בסכום של מיליוני שקלים. 


האקר, אילוסטרציה. צילום: ingimage/ASAP
האקר, אילוסטרציה. צילום: ingimage/ASAP

 

אם יורשע הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר על כל אישום בפשע שנאה, ולמקסימום של 10 שנות מאסר על כל אישום על ביצוע איום בפיצוץ. על כל אחד מהסעיפים האחרים הוא צפוי לקבל חמש שנות מאסר. כזכור, הוריו של הצעיר אמרו כי יש לו גידול מוחי שגרם לאוטיזם וכן בעיות מנטליות נוספות שגרמו לו לא להבין את מעשיו. "לכל היהודים בארצות הברית אני רוצה למסור מסר חד משמעי שאנחנו מאוד מאוד מתנצלים, מעומק ליבנו", אמר אז האב, שנעצר גם הוא בפרשה. הוא טען כי לא ידע על מעשי בנו. "גם כשהוא רצה את האנטנה לא חשדתי, ממש לא", אמר האב לחדשות 2.