נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפתיע הלילה (חמישי) רבים מחברי מפלגתו, כשאמר במהלך פגישה עם סנטורים בבית הלבן בנושא הביטחון הכללי בבתי הספר במדינה, כי הוא תומך בהוצאת נשק חם מידיהם של אנשים בעלי רמת מסוכנות גבוהה. "קחו קודם כל את כלי הנשק ואז תלכו לבית המשפט", אמר הנשיא.



טראמפ התייחס להערה של סגן הנשיא מייק פנס, לפיה יש לצייד את משפחות ומערכות אכיפת חוק מקומיות בכלים נוספים על מנת לדווח על אנשים שעלולים לסכן את החברה, במקרה שבו יקבלו נשק ליד.



פנס הסביר כי "יש לאפשר הליך הוגן שלא ירמוס את זכויות האדם, תוך יכולת לגשת לבתי המשפט ואז להוציא צו לאיסוף כלי הנשק". בתגובה לדבריו אמר טראמפ: "או מייק, קח קודם כל את הנשק, ואז גש לבתי המשפט".



הטבח בפלורידה. צילום מסך
הטבח בפלורידה. צילום מסך



הוא הסביר כי "אני אוהב לקחת את הרובים מוקדם, כמו במקרה של האיש המשוגע הזה... קחו קודם את האקדחים מהם, אחר כך תמשיכו בתהליך".



מלבד זאת, טראמפ הביע תמיכה בהעלאת הגיל המינימלי לרכישת רובים מ-18 ל-21, ולאפשר למורים לשאת נשק בבתי הספר. בהקשר זה, טען טראמפ כי "זה לא הגיוני שאדם צריך לחכות עד גיל 21 בשביל לרכוש אקדח, אך יכול בגיל 18 כבר יכול לקנות רובה חצי אוטומטי". הוא ציין כי ישקול לקדם חוק בנושא.



המנהיג הרפובליקני אמר את הדברים בעקבות הטבח בבית הספר בתיכון "מארג'ורי סטונמן דגלס" בפלורידה, בו נרצחו 17 תלמידים לאחר שניקולס קרוז, בן ה-19, תלמיד לשעבר של בית הספר שסולק ממנו, נכנס לבניין בו רוכזו תלמידי כיתות ט', הפעיל את אזעקת האש בבניין, וכאשר התלמידים החלו לצאת פתח באש.