בני הזוג חדד רצו לבלות שבוע שקט בבאקו בירת אזרבייג'ן, אך עד מהרה הפכה החופשה לסיוט. עם הגעתם למדינה נמצאו באחד מתיקיהם קליעים של רובה מהשירות הצבאי של בנם, ומאותו רגע נאסרה יציאתה של האישה דליה מהמדינה עד למשפט בעניינה. "לצערי הסיפור שלנו בבאקו רחוק מסיום", כתב יוסי חדד בחשבון הפייסבוק שלו יומיים לאחר שהגיעו אזרבייג'ן, והוסיף: "אנחנו זקוקים באופן דחוף לסיוע בחיפוש מלון או דירה ועורך דין, אנא שתפו כי זה מאוד עוזר". 



לאחר מספר ימים השתכנו השניים במלון בניסיון לזרז את הליכי המשפט. "אשתי לא יכולה לצאת מכאן וזה יכול לקחת המון זמן, אני כרגע איתה", אמר חדד בשיחה עם "מעריב-אונליין".



לדבריו, "אנחנו מחפשים עורך דין פלילי שיוכל לטפל בהליך ומנסים להפעיל כמה שיותר אנשים". מיד עם היוודע המקרה הקונסולית בבאקו יצרה קשר עם בני הזוג בניסיון לסייע להם.



"חג פורים שמח לכולם מבאקו, אנא שתפו. לצערנו הסיוט נמשך וכנראה יימשך המון זמן", כתב אמש יוסי בחשבון הפייסבוק. "אנו חייבים חשיפה תקשורתית בארץ על מנת לזרז את תאריך המשפט. ישנו בבאקו ישראלי נוסף שגם אצלו התגלו כדורים (אלי אברהם) שכבר חודשיים שוהה כאן בהמתנה למשפט. אנא שתפו והעבירו את זה הלאה כך שהפוסט הזה יהיה ויראלי. זה יכול מאוד לסייע". על פי ההערכות ממקרים קודמים, דליה חדד צפויה להיות מעוכבת יציאה בין עוד חודש לחודשיים.



ממשרד החוץ נמסר כי שגריר ישראל באזרבייג'ן והקונוסולית הישראלית, בליווי המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ, נמצאים בקשר עם בני הזוג ופועלים בכל הדרכים האפשרויות מול הרשויות במדינה לשחרורה של המעוכבת. משרד החוץ מבקש להזכיר לנוסעים את חשיבות בדיקת כבודתם טרם הטיסה ולוודא אי המצאות קליעים או חומרים אסורים.