סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית KCNA  דיווחה הלילה (שישי) כי גורמים במדינה מכחישים את הדוח שפורסם מוקדם יותר השבוע, ובו נטען כי הם משתפים פעולה עם סוריה בנושא ייצור נשק כימי. "מדובר בטיעון לא הגיוני", הסביר דובר משרד החוץ של המדינה המבודדת, "מדובר בשקרים אמריקאים, הבהרנו בעבר כי אנחנו לא מייצרים, מפתחים או מחזיקים נשק כימי". הדובר הוסיף: "אנחנו מתנגדים לנשק כימי". 



כזכור, ביום שלישי פורסם בניו יורק טיימס דוח מסווג של האו"ם, ובו מצוטטים מומחים הטוענים כי המדינה המבודדת ביותר מעבירה לממשל הסורי חומרים שניתן לייצר באמצעותם נשק כימי. הציוד כולל בין היתר אריחים עמידי חומצה, שסתומים ומדי חום. טכנאים צפון קוריאניים נצפו כשהם עובדים במתקן כימי ידוע, שמייצרים בו טילים בסוריה. הדוח נכתב על ידי פאנל של מומחים מטעם האו"ם, שבדקו את האופן שבו קוריאה הצפונית עוקבת אחרי הסנקציות של האו"ם. 

עדויות לקשר בין קוריאה הצפונית לסוריה, מגיעות אחרי פעמים רבות שבהם מדינות רבות האשימו את אסד בתקיפת האזרחים שלו באמצעות נשק כימי. בין היתר, מדובר בתקיפות האחרונות שהתבצעו בשבוע שעבר בשכונת אל-ע'וטה, באמצעות מה שנראה כמו גז כלור. המסמך מדגיש את הסכנה הקיימת בסחר בין שתי המדינות, דבר שיאפשר לסוריה לשמור על הנשק הגרעיני שלה, ולקוריאה הצפונית להמשיך ולהרוויח כסף, עבור תוכנית הגרעין שלה. 

מדובר בדוח באורך של כ-200 עמודים והוא כולל, בין היתר, עותקים של חוזים בין חברות צפון קוריאניות וסוריות, וכן מסמכים המציינים את סוגי החומרים והמוצרים שנשלחו. עוד פורטו בדוח הדרכים בהן ממשלת קוריאה הצפונית ניסתה לעקוף את הסנקציות. הוא מתאר כיצד הם משתמשים ברשת מורכבת של חברות שונות ואזרחים זרים, כדי לקבל גישה למימון בינלאומי. בנוסף, היא נוקטת בפעולות סייבר מתוחכמות כדי לגנות סודות צבאיים.