אתר החדשות הסעודי, אל ערביה, דיווח היום (שבת) כי 116 פעילי טרור נעצרו בבחריין, נסיכות ערבית במפרץ הפרסי, ובכך סיכלה המדינה ניסיון של איראן לערער את יציבותה. על פי הדיווח, לפחות 48 מ-116 העצורים אומנו על ידי משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה. בלבנון ובעיראק. כמו כך דווח כי בנוסף לעצורים החרימו כוחות הביטחון חומרי נפץ רבים, בהם 757 ק"ג של אוריאה נייטרט, חומר המשמש לייצור חומרי נפץ, רובי קלצ'ניקוב, אקדחים, נפצים, מוקשים ורימונים ואף טילי נ.ט.



במקביל לכך, דובר הצבא האיראני, מסעוד זוואהירי, דחה את דרישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשנות את הסכם הגרעין כך שיכלול גם את תוכנית הטילים של המדינה והתנה את פירוקה בהתפרקות המערב מהטילים שבידיהם. על פי סוכנות הידיעות האיראנית IRNA, אמר זוואהירי כי "התנאים האיראניים לדיון על תוכנית הטילים היא התפרקות ארצות הברית ואירופה מנשק גרעיני ומהטילים שלהם".



כזכור, מאז שנבחר טראמפ, קרא הנשיא האמריקאי לשינוי הסכם הגרעין עם איראן, שנחתם על ידי קודמוברק אובמה בשנת 2016, או לביטולו. בחודשים האחרונים התקיים משא ומתן בין הנשיא לבין המעצמות האירופאיות החתומות על ההסכם - צרפת, בריטניה וגרמניה, כדי שיכלול הגבלות על תוכנית הטילים האיראנית.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו.