בצל החקירות בפרשות השונות, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא הלילה (שבת) לביקור מדיני בארצות הברית שייערך חמישה ימים. הוא צפוי לנחות ביום ראשון בשעות הצהריים בוושינגטון והוא צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביום שני, בשעה 19:00 בערב, שעון ישראל. השניים צפויים לדון במהלכים שמובילה איראן באזור כמו גם בניסיונות לשנות את הסכם הגרעין. במהלך השיחה יעלה גם תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים שלא מתקדם.



"אדון עם הנשיא בראש ובראשונה באיראן, בייחוד לקראת ההחלטה בנושא תכנית הגרעין", נכתב בהודעה שהפיץ ראש הממשלה לפני המראתו, "אנו נדון בתוקפנות האיראנית באזורנו בכלל, ובפרט ביחס לתכנית הגרעין האיראנית. כן אדון עם הנשיא בקידום השלום. קידום הנושאים הללו חשוב לישראל, וחשוב לביטחון העולם כולו".



נתניהו צפוי להזמין את הנשיא טראמפ להשתתף בטקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים ב-14 במאי, לאחר שארצות הברית הודיעה כי היא מקדימה את העברת השגרירות לתאריך הכרזת המדינה לפני 70 שנה בדיוק " זהו רגע גדול לאזרחי ישראל וזהו רגע היסטורי למדינת ישראל. אנחנו נחגוג אותו יחד, כל אזרחי ישראל. יש לזה השלכות ומשמעויות היסטוריות ארוכות טווח". בסביבת נתניהו הבהירו כי על אף החקירות הוא ממשיך בלוח הזמנים המדיני וממשי לטפל בענייני המדינה.



ביום שלישי נתניהו צפוי לנאום באירוע של איפא"ק, השדולה הפרו ישראלית בארצות הברית. טרם יציאתו לוושינגטון, לשכת ראש הממשלה פנתה לעיריית ירושלים כדי שזו תאשר את הרחבת הרחבה המעורבת בכותל המערבי, כך פורסם ב"כאן". ניצן להעריך, כי הדחיפות של נתניהו בנושא זה, לאחר שחודשים לא נעשתה התקדמות משמעותית בנושא, באה בעקבות הרצון להראות ליהדות ארצות הברית שהיא רפורמית וקונסרבטיבית ברובה כי ממשלת ישראל לא הפנתה אליה את גבה.



בשנה האחרונה, בעקבות ביטול מתווה הכותל שהושג בהסכמה, התעוררה מחאה גדולה בקרב קהילות רבות בארצות הברית, עד כדי כך שהיו קולות שקראו להפסיק את התמיכה בישראל. בנאומו נתניהו צפוי להדגיש את החשיבות שרואה ישראל ביהדות התפוצות בכלל ויהדות ארצות הברית בכלל כמו גם בתומכי ישראל בקונגרס.



בוועידה צפויים להשתתף גם לא פחות מעשרה חברי כנסת ושרים: שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, שר האנרגיה יובל שטייניץ, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג וחברי הכנסת ציפי לבני, מיכל רוזין, שרן השכל, עפר שלח, קסניה סבטלובה וסתיו שפיר. גם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי צפוי להשתתף בוועידה.



נתניהו ימריא ביום רביעי לניו יורק שם ישתתף בטקס מיוחד עבור יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי במלאות 30 שנה לשחרורו מהכלא הסובייטי בו היה אסיר ציון, באירוע ישתתף גם נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש. נתניהו צפוי לשוב לישראל בחמישי בלילה.