נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף בחריפות את הנשיא האמריקאי לשעבר ג'ורג' וו.בוש על החלטתו לפלוש לעיראק ב-2003 וכינה אותה "ההחלטה הגרועה ביותר שאי פעם התקבלה". טראמפ אמר את הדברים במהלך אירוע סגור לתורמים של המפלגה הרפובליקנית במדינת פלורידה והשווה את ההחלטה ל"השלכת לבנה גדולה על קן צרעות".
"הנה אנחנו, כמו הטיפשים של העולם, מפני שהיו לנו פוליטיקאים רעים שניהלו את ארצנו במשך זמן רב", אמר טראמפ, לפי דיווח של רשת CNN שהשיגה הקלטה של דברי הנשיא. "זה היה בוש. עוד גאון אמיתי. זה היה בוש", התלוצץ טראמפ על חשבונו של הנשיא לשעבר ממפלגתו. "זה התגלה כמודיעין מעולה. הייתה שם סוכנות ביון נהדרת". 

כזכור, המלחמה בעיראק התבססה על מודיעין שגוי של ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, לפיו משטרו של סדאם חוסיין החזיק בנשק להשמדה המונית. נשק זה מעולם לא נמצא, אך במלחמה נהרגו אלפי חיילים אמריקאים ומאות אלפי עיראקים. העלות הפיננסית של המלחמה עבור הכלכלה האמריקאית מוערכת בכ-1.7 טריליון דולר.

 
ג'ורג' בוש. צילום: רויטרס
ג'ורג' בוש. צילום: רויטרס

בראיון שהעניק ב-2003, לפני הפלישה לעיראק, טראמפ הטיל ספק בקריאה לצאת למלחמה. "אולי הוא (בוש) לא צריך לעשות זאת עדיין. אולי אנחנו צריכים לחכות לאו"ם. לפי הסקרים, אנשים מתחילים להתעייף מזה. אני חושב שהכלכלה היא בעיה הרבה יותר גדולה מעיראק", אמר טראמפ, אז אזרח פרטי.