אדם שנפגע אנושות לאחר שנחשף לחומר בלתי ידוע בבריטניה הוא מרגל רוסי לשעבר, כך דווח בממלכה הערב (שני). סרגיי סקריפל, בן 66, הורשע ברוסיה בהעברת סודות מדינה ללונדון. הוא קיבל מאוחר יותר מקלט מדיני בבריטניה כחלק מעסקת חילופי מרגלים שנתפסו בין שתי המדינות. סקריפל ואישה בשנות השלושים לחייה נמצאו "מחוסרי הכרה" על ספסל במרכז קניות בעיר סליסבורי. האישה נפגעה גם היא באורח אנוש.

לשניים לא היו "פציעות נראות לעין", אמר קרייג הולדן, מפקד המשטרה המקומית. שניהם מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים של סליסבורי. כבאים בחליפות אב"כ נשלחו למרכז הקניות ולבית החולים על מנת לבצע טיהור רעלים. "כל מי שנחשף לחומר הבלתי ידוע עבר טיהור כפי שנהוג במצבים כאלה", אמר דובר שירותי הבריאות באנגליה.  
סקריפל הוא קולונל לשעבר במודיעין הצבאי הרוסי שנידון ל-13 שנות מאסר ב-2006 על העברת זהותם של מרגלים רוסים באירופה לשירות הביון הבריטי, ה-MI6. רוסיה טענה כי הוא קיבל 100,000 דולר תמורת המידע, אותו החל להעביר בשנות התשעים. הוא היה אחד מארבעה אסירים שניתנה להם חנינה, ושנשלחו לבריטניה כחלק מעסקת חילופין שנערכה ב-2010 תמורת מרגלים שהוחזקו בארצות הברית. זו הייתה עסקת השבויים הגדולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה.

אלכסנדר ליטוויננקו. צילום: רויטרס
אלכסנדר ליטוויננקו. צילום: רויטרס


כזכור, ב-2016 האשימה בריטניה את רוסיה בהרעלתו למוות של מרגל רוסי לשעבר בשם אלכסנדר ליטוויננקו. "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ככל הנראה אישר בפעולת מודיעין רוסית את רצח סוכן הק.ג.ב. לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו", כך קבע אז השופט הבריטי, רוברט אוון, שחקר את הפרשה שאירעה בשנת 2006 בבית מלון בלונדון.

במסגרת החקירה נאמר כי היתה יריבות אישית בין ליטוויננקו לפוטין וכי לחברי הממשלה היו מניעים להרוג אותו וזאת על אף שהקרמלין תמיד הכחיש כל מעורבות לרצח. ליטוויננקו בן 43 במותו, היה מבקר חריף של פוטין שברח מרוסיה שש שנים לפני הרצח שלו. הוא מת לאחר שתיית תה ירוק מתובל באיזוטופ רדיואקטיבי רעיל בבית מלון בלונדון.