אסון אווירי נוסף בסוריה: 39 חיילים ואנשי צוות נהרגו היום (שלישי) בהתרסקות מטוס תובלה מסוג אנטונוב AN-26 בעודו נוחת בשדה התעופה חמיימים השוכן ליד העיר לטקיה במדינה. משרד ההגנה הרוסי מסר כי בבחינה ראשונית עולה כי ההתרסקות נגרמה בשל כשל טכני במטוס, ובשום שלב לא נפתחה עליו אש. בהתרסקות לא היו ניצולים, אולם על פי דיווח בסוכנות הידיעות אינטרפקס, משרד ההגנה במוסקבה בוחן את כל הסיבות האפשריות להתרסקות.



39 קורבנות ההתרסקות כמעט ומכפילים את כמות ההרוגים הרשמית של רוסיה במלחמת האזרחים הסורית, כאשר עד ההתרסקות משרד ההגנה במוסקבה טען כי 46 אנשי שירות רוסים נהרגו במהלך שלוש שנות המעורבות הרוסית במלחמה המדממת. עם זאת, גורמים לא רשמיים וארגוני האופוזיציה העריכו את כמות ההרוגים בין 100 ל-200 הרוגים.



בחודש שעבר: 71 הרוגים בהתרסקות ברוסיה



לטקיה נחשבת לנקודת מפתח באסטרטגיה הרוסית במזרח התיכון, והיא עיר הנמל העיקרית בסוריה. בין השאר, רוסיה מחזיקה בעיר נמל צבאי, שמאפשר לה גישה אל מי הים התיכון בלא תלות במעבר במיצרי הדרדנלים הטורקים. רק לפני חודש התרסק מטוס נוסעים רוסי אזרחי של חברת אנטונוב בהרי אוראל, אז נהרגו 71 בני אדם. ההתרסקות בהרי אוראל נגרמה בשל הצטברות קרח על מד המהירות של המטוס, מה שגרם להערכה שגוייה בידי הטייס. 



"המטוס התרסק סמוך לכפר ארגונובו", אמר בעת האסון גורם בשירותי ההצלה הרוסים. "סיכויי ההישרדות של הצוות והנוסעים נמוכים מאוד, ולא היה להם סיכוי", אמר לאתר ספוטניק הרוסי. מזג האוויר ברוסיה קשה מאוד בימים האחרונים, כשבבירה מוסקבה יורדים בממוצע כ-45 ס"מ של שלג במהלך הימים האחרונים.



ההתרסקות השנייה של מטוס אנטונוב תוך חודש. אנטונוב AN-26, צילום: רויטרס
ההתרסקות השנייה של מטוס אנטונוב תוך חודש. אנטונוב AN-26, צילום: רויטרס