גארי כהן, יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, התפטר הלילה (רביעי) מתפקידו בשל התנגדותו להחלטת הנשיא להטיל מכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום. על פי דיווחים, כהן הפסיד במאבק הפנימי בבית הלבן בעניין המכסים, שגררו תגובות סוערות בעולם וחשש מפרוץ מלחמת סחר בינלאומית. טראמפ אמר מטרת המכסים היא השגת "סחר הוגן" והגנה על העובדים האמריקאים.

"זה היה כבוד לשרת את ארצי ולנקוט במדיניות כלכלית שתורמת לצמיחה על מנת להועיל לעם האמריקאי, בייחוד אישור הרפורמה ההיסטורית במס. אני מודה לנשיא ומאחל לו ולממשלו בהצלחה", אמר כהן, שכיהן בתפקידו מעט יותר משנה. בעקבות הידיעה על התפטרותו של כהן, הדולר נחלש ומדד האס אנד פי נחלש באחוז אחד. התפטרותו של כהן מגיעה בעת שבה הכלכלה האמריקאית צומחת אך שווקי המניות סובלים מחוסר וודאות. 

טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "יחליט בקרוב" על מחליף לכהן וכי אנשים רבים מעוניינים בתפקיד. בכירים בממשל אמרו כי פיטר נבארו, מנהל מחלקת המסחר של הבית הלבן, והפרשן הכלכלי לארי קדלו הם "שני המועמדים המובילים" לתפקיד. בכירים בבית הבלן אמרו כי הטלת המכסים אינה הסביה היחידה לעזיבת כהן. בכיר אחד אמר כי "משימתו הגדולה ביותר הייתה חוק הקיצוץ במס, אותו הוא העביר".
 
כזכור, בשבוע שעבר התפטרה מתפקידה מנהלת התקשורת של הבית הלבן, הופ היקס, בת ה-29. היקס, מקורבת מאוד לנשיא דונלד טרמאפ, התפטרה יממה לאחר שהעידה במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות האחרונות לנשיאות בארצות הברית. בעדותה הודתה כי סיפרה "שקרים לבנים" למען הנשיא אולם היא והבית לבן מכחישים כי יש קשר בין העדות להתפטרות.