דוברת משרד החוץ הרוסי הגיבה בחריפות על ההאשמות בתקשורת הבריטית ועל רמזיו של שר החוץ בורי ג'ונסון, בדבר אחריותה של רוסיה להרעלת המרגל הכפול לשעבר סרגיי סקריפל ובתו בעיר סליסבורי. לדבריה, מדובר ב"האשמות בלתי מבוססות" שהן חלק מן המערכה בתקשורת בניסיון לפגוע ביחסים בין שתי המדינות. "בסופו של דבר, אף אחד לא יידע מה בדיוק קרה, לא העיתונאים, לא הפוליטיקאים ולא הציבור", אמרה.



בעקבות ההרעלה הצהיר ג'ונסון כי בריטניה "תגיב באופן מתאים ותקיף" אם יתברר שרוסיה מעורבת בפרשה. "כל ניסיון לפגוע בחיי חפים מפשע על שטח בריטניה, לא יישאר ללא עונש או תגובה", אמר.



מבית החולים נמסר כי מצבם של סקריפל בן ה־68 ובתו יוליה עדיין קריטי והם נמצאים בטיפול נמרץ. השניים נמצאו שלשום אחר הצהריים, כאשר לפי התיאורים "הם היו חסר הכרה, עשו תנועות משונות בידיים והביטו בשמיים".



הקולונל סקריפל עבד בשירות החשאי הצבאי הרוסי ואחר כך עבר למשרד החוץ. ב־2004 נעצר והודה כי גויס עוד ב־1995 על ידי השירות החשאי הבריטי וחשף את זהותם של עשרות סוכנים רוסיים באירופה "תמורת מאה אלף דולר". ב־2006 נשפט ל־13 שנות מאסר, אך ב־2010 הוחלף עם שלושה סוכנים אחרים בעסקת חילופין תמורת עשרה "סוכנים רדומים" רוסיים שנחשפו בארה"ב.



מאז מתו רבים מבני משפחתו, בהם אשתו ואחיו. הפרשה מזכירה את הרעלתו של הסוכן לשעבר אלכסנדר ליטויננקו, שמת ב־2006 לאחר שהורעל בלונדון. אלמנתו מרינה ליטויננקו אמרה כי "ממשלת בריטניה עדיין לא הבינה איך להתנהג עם משטרו של פוטין".