מזכיר המדינה האמריקאית רקס טילרסון אמר הבוקר (שישי) במהלך ביקורו באפריקה כי "הנשיא טראמפ קיבל על דעת עצמו את ההחלטה, על קיום הפגישה העתידית עם נשיא קוריאה הצפונית". הוא הוסיף: "דיברנו הבוקר על ההחלטה הזו והיתה לנו שיחה טובה מאוד על הנושא".

מוקדם יותר היום, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הסביר כי רוסיה סבורה כי קיום פגישה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הוא "הוא צעד בכיוון הנכון". השר הרוסי, המבקר המבקר בימים אלה באתיופיה הוסיף: "זה לא צריך להיות רק מפגש, אלא חידוש תהליך דיפלומטי מלא למציאת פיתרון לסוגיית הגרעין הצפון קוריאני, על בסיס העקרונות המוסכמים שהושגו במועצת הביטחון של האו"ם".
כזכור, במהלך הלילה דווח כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל הזמנה ממנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און להיפגש, וענה כי הוא מעוניין לקיים פגישה בין המנהיגים עד חודש מאי הקרוב. את ההודעה מאון העביר היועץ הדרום קוריאני לביטחון לאומי, צ'אנג אוי יונג לאחר שנפגש עם הנשיא האמריקאי, ובמסיבת עיתונאים שקיים אחרי הפגישה הוא דיווח על ההזמנה ועל קבלתה.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר יונג כי קוריאה הצפונית התחייבה להפסיק את הניסויים הגרעיניים וניסויי הטילים אותם ביצעה בשנה האחרונה, ואף אמרה כי היא מקבלת את המשך התרגולים המשותפים של צבאות קוריאה הדרומית וארצות הברית. היועץ הקוריאני הבהיר כי לא תהיה הקלה בסנקציות על המדינה המבודדת עד להתקדמות מהותית בנוגע לפירוזו הגרעיני של חצי האי הקוריאני, דבר שאושר על ידי הבית הלבן.
לאחר מסיבת העיתונאים, טראמפ צייץ בנוגע לפגישה ואמר כי הוא מרוצה מההתחייבויות הצפון קוריאניות והוסיף שמדובר בהתקדמות גדולה. "קים ג'ונג און דיבר על פירוז גרעיני עם הנציגים הדרום קוריאנים, לא רק על הקפאה", הבהיר טראמפ בציוץ, והוסיף כי "לא יהיו ניסויי טילים בפרק הזמן. נעשית התקדמות מרשימה, אך הסנקציות יישארו עד להסכם. הפגישה בשלבי תכנון".

מאז כניסתו לבית הלבן, יחסו של טראמפ לנושא קיום משא ומתן עם קוריאה הצפונית היה לא החלטי, והוא שינה את דעתו בנושא לעיתים קרובות. באוקטובר האחרון, הוא אף מתח ביקורת על טילרסון שניהל מגעים עם פיונגיאנג. "אמרתי לרקס טילרסון, מזכיר המדינה הנהדר שלנו, שהוא מבזבז את הזמן בדיבורים עם 'איש הטילים הקטן'. 'שמור את האנרגיה שלך רקס, אנחנו נעשה את מה שצריך להיעשות".