"נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לפני שפיוניאנג תבצע צעדים מעשיים", כך אמרה היום דוברת הבית הלבן שרה סנדרס, פחות מיממה לאחר שטראמפ קיבל את הזמנתו של און להיפגש עמו. בשלב זה ארצות הברית לא פירטה מהם הצעדים אותם היא דורשת, אך כבר ארבעה ממשלים, עוד מימי הנשיא ביל קלינטון, דרשו מקוריאה הצפונית לזנוח את תוכנית הנשק הגרעיני של המדינה המבודדת.

ההודעה האמריקאית באה לאחר הקבלה המפתיעה מצדו של הנשיא האמריקאי את ההזמנה המפתיעה לא פחות מצדו של און, וזאת לאחר כמעט שנה של חילופי מהלומות מילוליות שכמעט התדרדרו למלחמה גרעינית. החשש האמריקאי הוא שקוריאה הצפונית תנצל את ההכנות לפסגה ואת השיחות עם ארה"ב ככלי להקלה על הסנקציות וזאת ללא לוותר באמת על תוכנית הגרעין שלה.

כזכור, במהלך הלילה דווח כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל הזמנה ממנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און להיפגש, וענה כי הוא מעוניין לקיים פגישה בין המנהיגים עד חודש מאי הקרוב. את ההודעה מאון העביר היועץ הדרום קוריאני לביטחון לאומי, צ'אנג אוי יונג לאחר שנפגש עם הנשיא האמריקאי, ובמסיבת עיתונאים שקיים אחרי הפגישה הוא דיווח על ההזמנה ועל קבלתה.

טראמפ בעבר: "דיבור עם קוריאה הצפונית - בזבוז זמן"

במהלך מסיבת העיתונאים אמר יונג כי קוריאה הצפונית התחייבה להפסיק את הניסויים הגרעיניים וניסויי הטילים אותם ביצעה בשנה האחרונה, ואף אמרה כי היא מקבלת את המשך התרגולים המשותפים של צבאות קוריאה הדרומית וארצות הברית. היועץ הקוריאני הבהיר כי לא תהיה הקלה בסנקציות על המדינה המבודדת עד להתקדמות מהותית בנוגע לפירוזו הגרעיני של חצי האי הקוריאני, דבר שאושר על ידי הבית הלבן.


לאחר מסיבת העיתונאים, טראמפ צייץ בנוגע לפגישה ואמר כי הוא מרוצה מההתחייבויות הצפון קוריאניות והוסיף שמדובר בהתקדמות גדולה. "קים ג'ונג און דיבר על פירוז גרעיני עם הנציגים הדרום קוריאנים, לא רק על הקפאה", הבהיר טראמפ בציוץ, והוסיף כי "לא יהיו ניסויי טילים בפרק הזמן. נעשית התקדמות מרשימה, אך הסנקציות יישארו עד להסכם. הפגישה בשלבי תכנון".

מאז כניסתו לבית הלבן, יחסו של טראמפ לנושא קיום משא ומתן עם קוריאה הצפונית היה לא החלטי, והוא שינה את דעתו בנושא לעיתים קרובות. באוקטובר האחרון, הוא אף מתח ביקורת על טילרסון שניהל מגעים עם פיונגיאנג. "אמרתי לרקס טילרסון, מזכיר המדינה הנהדר שלנו, שהוא מבזבז את הזמן בדיבורים עם 'איש הטילים הקטן'. 'שמור את האנרגיה שלך רקס, אנחנו נעשה את מה שצריך להיעשות".