נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה להפיל מטוס נוסעים שעל פי הדיווח הכיל מטען חבלה והיה בדרכו לתקוף את טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף בעיר הרוסית סוצ'י ב-2014. פוטין חשף את התקרית בסרט תיעודי ששודר הערב (ראשון). בסרט בן השעתיים שנקרא "פוטין", אמר הנשיא הרוסי כי הוא קיבל שיחת טלפון גורמים בכירים שהיו אחראים על אבטחת האולימפיאדה בסוצ'י ב-7 בפברואר 2014, מעט לפני טקס הפתיחה של המשחקים. 
"נאמר לי: מטוס שהיה בדרכו מאוקראינה לאיסטנבול נחטף. החוטפים דרשו להנחית אותו בסוצ'י", אמר פוטין. טייסיו של מטוס נוסעים מחברת "פגסוס" הטורקית שטס מהעיר האוקראינית חרקוב לאיסטנבול דיווחו שלאחד הנוסעים יש מטען וכי המטוס נאלץ לשנות את מסלולו ולטוס לעיר הרוסית, כך נאמר בסרט.

היו לפחות 110 נוסעים על המטוס בעוד שלמעלה מ-40 אלף נוסעים נאספו באצטדיון בסוצ'י על מנת לצפות בטקס הפתיחה של האולימפיאדה. פוטין אמר כי הוא התייעץ עם בכירי מערכת הביטחון של רוסיה וכי לפי תוכנית החירום למצב זה יש להפיל את המטוס. "אמרתי להם: תפעלו לפי התוכנית", סיפר פוטין, שהוסיף כי זמן קצר לאחר מכן הוא הגיע לאצטדיון האולימפי.

משחקי החורף של אולימפיאדת 2014. צילום: רויטרס
משחקי החורף של אולימפיאדת 2014. צילום: רויטרס


לאחר מספר דקות, פוטין קיבל שיחת טלפון נוספת לפיה מדובר היה בהתרעת שווא: הנוסע היה שיכור והמטוס ימשיך במסלולו המקורי לעבר טורקיה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אישר הערב את הנאמר בסרט. כזכור, רוסיה נמצאת בכוננות גבוהה לקראת גביע העולם בכדורגל שייערך במדינה בין ה-14 ביוני ל-15 ביולי.