"חיזבאללה אינו מצפה שתפתח בקרוב מלחמה עם ישראל אך הוא מוכן לכך", כך אמר סגן ראש הארגון השיעי, השייח' נעים קאסם בראיון שפורסם היום (חמישי) ברויטרס. על המלחמה בסוריה אמר קאסם כי הוא מעריך שהסכסוך יימשך שנתיים נוספות לפחות ושלא יהיה ניתן לכפות על הנשיא אסד הסדר עתידי. "אין פתרון בסוריה תחת הכותרת 'להוציא את הנשיא אסד', להיפך, הפתרון בסוריה הוא עם הנשיא אסד, והוא ערוץ המנדט לפתרון", אמר.
 
כשנשאל על ההאשמות והאזהרות הישראליות לגבי תקיפה של מפעלים ליצור טילים מונחים וטילים ארוכי טווח אמר קאסם כי הוא לא יגיב על היכולות הצבאיות של חיזבאללה ותוכניותיו. "אנחנו אל מדברים על פרטים צבאיים, היכולות שלנו או הפריסה של כוחותינו. אלו סודות שאנו שומרים ולא רוצים לתת במתנה חינם לאויב שלנו". 

עוד אמר כי חיזבאללה "מוכן להתמודד עם תוקפנות במידה וישראל תחליט לבצע פעולה אווילית, אבל לא נראה שישראל החליטה על מלחמה. הצהרנו פעמים רבות ולעתים קרובות שאנחנו, כ"התנגדות", פועלים על מנת להיות מוכנים להמשיך ולהתמודד עם התוקפנות הישראלית אם זה יקרה. אנחנו מוכנים להגן על עצמנו בכל האמצעים הקיימים".

לגבי סוריה אמר קאסם כי ייתכן וישראל תתקוף שוב. "המשטר הסורי קיבל החלטה להגיב על התקפות אלו", אמר. קאסם אמר כי חיזבאללה יישאר בסוריה כל עוד יש צורך בכך. "אם נגיע לפתרון מדיני, כמובן שחיזבאללה ישוב ללבנון".
קאסם גם התייחס לאפשרות של עימות ישיר בין המעצמות הגדולות בעקבות מעורבותן במלחמה בסוריה ואמר כי "ברור כי כל הצדדים ובעלי בריתם מבינים שהאינטרס שלהם הוא לא להגיע לעימות ישיר בין ארה"ב לרוסיה, ויש להם כללים שנעשו בשיתוף פעולה והם שומרים עליהם".