לאחר שפיטר השבוע את מזכיר המדינה רקס טילרסון, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט להדיח את היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר, כך דווח הלילה (שישי) ב"וושינגטון פוסט". על פי הפרסום שמתבסס על דברים של חמישה בכירים בממשל, טראמפ כבר דן במחליפיו האפשריים של מקמאסטר.
השמועות על עזיבת מקמסטר התפשטו בממשל בשבועות האחרונים, אך בבית הלבן הכחישו את הדיווחים. לגנרל מקמסטר, ששימש בעבר כסגן מפקד פיקוד האימונים וההדרכה של צבא ארצות הברית, היו מחלוקות בעבר עם טראמפ על סוגיות נרחבות כמו איראן וסוריה.
טראמפ נזף במקמסטר בחודש שעבר, לאחר שזה טען כי להתערבות הרוסית בבחירות 2016 היו השלכות "בלתי הפיכות". "גנרל מקמאסטר שכח לומר שהתוצאות של הבחירות ב -2016 לא הושפעו או שונו על ידי הרוסים, וכי הקנוניה היחידה הייתה בין רוסיה לבין הילרי המושחתת והדמוקרטים", צייץ הנשיא האמריקאי נגד יועצו לביטחון לאומי.

כזכור, ביום שלישי האחרון הגיעה ההודעה הרשמית כי שר החוץ האמריקאי רקס טילרסון פוטר בשל "חילוקי דעות". העיתוי רגיש. לפתחו של הממשל האמריקאי עומדים מבחנים דיפלומטיים מאתגרים בסוגיות קוריאה הצפונית, ההסכם עם איראן, המתיחות עם רוסיה ותהליך השלום במזרח התיכון. מנהל ה־CIA, מייק פומפאו, ימונה לתפקיד מזכיר המדינה, בעוד שג'ינה הספל תהפוך לאישה הראשונה שתנהל את סוכנות הביון המרכזית.
ה"וושינגטון פוסט" ציטט פקידי ממשל שדיווחו כי טראמפ פיטר את טילרסון אחרי שביום שישי האחרון ביקש ממנו לפרוש מתפקידו, בעת שמזכיר המדינה היה בעיצומו של סיור במדינות אפריקה. זמן קצר לאחר מכן סיפק טראמפ אישור לדיווח כאשר צייץ על החילופים בצוות המדיני־ביטחוני שלו.
"מייק פומפאו, מנהל ה־CIA, יהפוך למזכיר המדינה החדש שלנו. הוא יעשה עבודה פנטסטית!", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. "תודה לרקס טילרסון על השירות שלו! ג'ינה הספל תהיה המנהלת החדשה של ה־CIA והאישה הראשונה שנבחרת לתפקיד. ברכות לכולם!".
בעת שיצא מהבית הלבן לקראת טיסה לקליפורניה, ציין טראמפ כי הוא וטילרסון "הסתדרו" וכי מזכיר המדינה המפוטר הוא "אדם טוב", אולם היו ביניהם חילוקי דעות בעניינים מסוימים, בין השאר בנושא עתיד הסכם הגרעין עם איראן, שטראמפ מאיים לפרוש ממנו. "בין טילרסון לביני היו חילוקי דעות", אמר, "לפומפאו ולי יש קו חשיבה דומה". הוא גם הודה כי את ההחלטה על הפגישה עם שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג־און, הוא קיבל בעצמו מבלי להתייעץ עם טילרסון, שיממה קודם לכן הכריז כי טרם בשלו התנאים לדיאלוג בין המדינות.