כוחות צבא טורקיה ואלו של צבא סוריה החופשי השתלטו היום (ראשון) על מרכז העיר הסורית-כורדית עפרין, כך לפי הממשלה הטורקית. במהלך כיבוש העיר לוחמים נופפו בדגלים וניתצו את הפסל של דמות כורדית ידועה. המבצע בין החודשיים נועד לשחרר את אזור הגבול בין סוריה לטורקיה, בו יושבת המיליציה הכורדית, שמוגדרת כארגון טרור על ידי הטורקים.



פעילי זכויות אדם טוענים כי 280 אזרחים נהרגו במהלך הקרבות, נתון שהוכחש על ידי אנקרה. מוקדם יותר הודיע הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן כי "יחידות של צבא סוריה החופשי השתלטו על מרכז עפרין הבוקר". לדבריו, הפעילות כללה גם "פינוי של מוקשים והסגת כל כוחות ההתנגדות מהאזור".


הלוחמים הטורקים, יחד עם לוחמי צבא סוריה החופשי, השיקו בינואר את המבצע בעפרין שבצפון מערב סוריה, על מנת להביס את הלוחמים הכורדים המגובים בצבא ארה"ב.



מחתרת ה-PKK הכורדית ניהלה במשך עשרות שנים מאבק נגד טורקיה, שהרגה עשרות אלפים מאנשיה. לאחרונה לוחמי המיליציה הכורדית הצליחו להשיג שליטה על שטחים נרחבים בצפון סוריה, כולל עפרין, זאת במהלך מלחמת האזרחים במדינה, תוך לחימה מול לוחמי דאעש.



התמיכה האמריקאים בכוחות הסורים הדמוקרטיים עוררה את זעמה של טורקיה, והיא זו שיצרה את המשבר הדיפלומטי המתמשך בין שתי המדינות, החברות בברית נאט"ו.



דגלי טורקיה וצבא סוריה החופשי בעפרין. צילום: רויטרס
דגלי טורקיה וצבא סוריה החופשי בעפרין. צילום: רויטרס