ריטואל קבוע: גל הפרישות והפיטורים בבית הלבן העלה בארצות הברית שוב את השם הקובע - רוברט מולר, כמועמד להדחה. אך הלילה (שני) דחה עורך הדין של הבית הלבן, טי קוב, את הדיווחים כי הפיטורים קרובים מתמיד. "בתגובה לספקולציות מטעם התקשורת, והשאלות שמגיעות לממשל, הבית הלבן חוזר ומדגיש כי הנשיא לא חושב או משוחח על פיטוריו של היועץ המיוחד רוברט מולר".



למרות הפניית האצבע מצד קוב אל עבר התקשורת, הדיווחים כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכנן לפטר את מולר לא הגיעו אך ורק מהתקשורת. הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, בכיר במפלגה, לדוגמה אמר כי "במידה וטראמפ ינסה לפטר את התובע המיוחד רוברט מולר, זו תהיה תחילת הסוף של כהונתו כנשיא". הוא הוסיף: "הסיבה היחידה שבגינה אפשר לפטר את מולר, היא אם הוא לא עושה את עבודתו בצורה טובה, ואני לא רואה סיבה לכך. אני מאמין שהוא עושה עבודה טובה". גרהאם קרא למולר "להמשיך את החקירה ללא השפעת מעורבות פוליטית".



לא מפטר, אבל לא מרוצה. דונלד טראמפ, צילום: AFP
לא מפטר, אבל לא מרוצה. דונלד טראמפ, צילום: AFP



טראמפ: "החקירה התחילה ממזכר מזוייף של הילרי קלינטון"


טראמפ מצידו ממשיל להצהיר שוב שהוא לא מאמין שיש טעם בהמשך החקירה המיוחדת על הקשרים לכאורה בין אנשי הקמפיין שלו לבין גורמים רוסיים במהלך הבחירות, וזאת אחרי שהניו יורק טיימס דיווח כי מולר כבר שלח לפרקליטי הנשיא שאלות ראשונות לקראת מפגש אפשרי בין מולר לבין טראמפ. "החקירה של מולר מעולם לא הייתה צריכה להתחיל כי לא הייתה קשירת קשר ולא היה פשע", צייץ טראמפ בימים האחרונים. "זה התבסס על פעולות מרמה ומזכר מזויף שעבורו שילמו הילרי המושחתת והמפלגה הדמוקרטית, ונעשה שימוש בלתי ראוי בצו של בית המשפט החשאי למודיעין בשביל לבצע האזנות בקמפיין שלי. ציד מכשפות!".



ובציוץ נוסף שפרסם, תהה הנשיא "מדוע בצוות של מולר יש 13 דמוקרטים מוצקים, כמה תומכים גדולים של הילרי המושחתת, ואפס רפובליקנים? נראה שעוד דמוקרט נוסף לאחרונה... האם מישהו חושב שזה הוגן? ועדיין, לא הייתה שום קשירת קשר!". הציוצים של טראמפ הגיעו אחרי שפרקליטו האישי של הנשיא, ג'ון דאוד, יצא בעצמו נגד התובע המיוחד ביום שבת. "אני מתפלל שסגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, יילך בעקבות התובע הכללי ג'ף סשנס ויסיים את החקירה על מעורבות רוסיה לכאורה שהומצאה על ידי הבוס של מקייב, ג'יימס קומי, בהתבסס על מזכר מזויף ומושחת", אמר.



אולם בינתיים נראה כי למרות תקוותם של הנשיא ואנשיו, החקירה של מולר נמשכת במלוא עוזה ומתקרבת יותר לכיוונו של טראמפ. הניו יורק טיימס דיווח כי מולר כבר העביר לצוות המשפטי של הנשיא סדרה של שאלות, בעוד אנשיו של התובע המיוחד ממשיכים בניסיונות לתאם ריאיון עם טראמפ על מנת לברר עמו פרטים על המעורבות הרוסית לכאורה או על קשרים של אנשיו עם גורמים ברוסיה.