המשטר הסורי מתכונן למתקפה צבאית אמריקנית, ולכן נפרסו כוחות של צבא רוסיה ב"מקומות רגישים" כדי להרתיע את וושינגטון, כך מסרו היום (שני) דיפלומטים מערביים לעיתון הבינערבי "א-שארק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון.

דיפלומט מערבי אמר לעיתון כי הנשיא בשאר אסד שביקר באל-ע'וטה המזרחית ביום ראשון, לאחר השתלטות צבא המשטר על 80% מהשטח, נכח בישיבה של המועצה הלאומית בראשות גנרל עלי ממלוכ, בה השתתפו מפקדים צבאיים וביטחוניים, ובה הוחלט לצאת בסדרת מהלכים למניעת מתקפה אמריקאית.\

אסד עם לוחמיו באל-עוט'ה, אתמול. צילום מסך מטוויטר
אסד עם לוחמיו באל-עוט'ה, אתמול. צילום מסך מטוויטר

בין היתר, הוחלט לפנות לרוסיה ולאיראן כדי לקבל הגנה, פריסת כוחות רוסיים במקומות רגישים החשובים לממשלה ולצבא, פינוי מוצבים ומוסדות אחרים וכוננות בחלק מהבסיסים. יש לציין, כי מוסקבה הודיעה מוקדם יותר כי תגיב אם כוחותיה יופגזו על ידי הצבא האמריקני. 

בתוך כך, לאחר השתלטות צבא טורקיה על העיר הכורדית עפרין שבצפון סוריה, והנפת הדגל הטורקי בעיר, אמר מפקד ביחידת ההגנה על העם הכורדי, כי "הכוחות יתחילו במלחמת רחוב נגד צבא טורקיה וצבא סוריה החופשי שסייע לו בכיבוש העיר".

לדברי עותמאן שייח' עיסא, "כוחותינו יתקפו את מוצבי האויב הטורקי וכל שכירי החרב בכל הזדמנות. הכוחות שלנו יהפכו לסיוט לאותם כוחות כובשים".