התקדמות משמעותי במשא ומתן בין האיחוד האירופי לבין בריטניה על ההיפרדות של ללונדון מבריסל. שני ראשי צוותי המשא ומתן, מיכל ברנייר מצד האיחוד האירופי ודיוויד דייויס מהצד הבריטי, הודיעו היום (שני) כי הגיעו להסכמות על שורה של נושאים, בהם תקופת המעבר ומעמד האזרחים של כל אחד מהצדדים החיים בצד השני. 
תקופת המעבר של הברקזיט צפויה להימשך בין ה-29 במרץ 2019 לבין דצמבר 2020 ואמורה להחליק את הדרך ליחסים העתידיים בין בריטניה לאיחוד האירופי.
ברנייר אמר כי הצדדים הסכימו על הזכויות של 4.5 מיליון אזרחי האיחוד האירופי החיים בברטניה ושל 1.2 מיליון הבריטים החיים במדינות האיחוד לאחר הברקזיט, כולל מתן זכויות דומות לאה שלפני ההיפרדות. 

עוד הוסכם כי בריטניה תוכל לנהל מגעים ולחתום על הסכמי סחר במהלך תקופת המעבר. הכוונה היא ההסכם ייחתם על ידי ראשת הממשלה תרזה מיי ועמיתיה במדינות החברות באיחוד בפסגה שתיערף השבוע. בעקבות ההסכמות אמרה מיי כי העסקה מצביעה על הרצון הטוב של שני הצדדים.
הנושא המרכזי ביותר שעדיין אין עליו הסכמה הוא מעמדה של צפון אירלנד. נכון לעכשיו, ההצעה שעומדת על השולחן, לפחות מצדה של בריסל, היא להימנע מגבול קשיח בין האיחוד לבלפסט, כך שבאופן מעשי צפון אירלנד תישאר חלק מהשוק המשותף ואיחוד המכסים - מהלך שתרזה מיי מתנגדת לו.